اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بکارگیری 1500 مامور انتظامی؛

46 انبار کالای قاچاق در کردستان کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی کردستان گفت: با انجام دو ماه کار اطلاعاتی و بکارگیری هزار و 500 مامور انتظامی، 46 انبار دپوی کالای قاچاق و ممنوعه در اطراف شهر سنندج کشف شد.

46 انبار کالای قاچاق در کردستان کشف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محسن حسن‌خانی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، اظهار داشت: محلی در اطراف سنندج که به محل دپوی انواع کالاهای قاچاق، دخانی و ممنوعه تبدیل شده بود از دو ماه پیش در دستور کار فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.
به گفته فرمانده انتظامی کردستان، با انجام 2 ماه کار اطلاعاتی، 46 انبار حاوی کالاهای قاچاق، دخانی و ممنوعه در آن منطقه کشف و از ساعت 4 بامداد امروز با بکارگیری هزار و 500 مامور انتظامی و در جریان یک عملیات منسجم و هماهنگ، تمامی انبارهای خالی شد.
حسن‌خانی تصریح کرد: این حجم کشفیات در چند سال اخیر در استان کردستان در نوع خود بی‌نظیر بوده و ورود چنین محموله‌ای طی چند ماه صورت گرفته است.
وی کشف و ضبط این انبارها با وجود کمترین تنش و مشکل را از شاخصه‌های این موضوع دانست و افزود: به یقین تلاش همکاران انتظامی بر جلوگیری از قاچاق کالا در استان کردستان ستودنی است.
به گفته سردار حسن‌خانی، مردم کردستان در زمینه تامین امنیت مشارکت گسترده‌ای با نیروی انتظامی دارند تا جایی که اخبار اولیه این انبارها از سوی مردم واصل شده است.
فرمانده انتظامی کردستان پیش‌بینی ارزش ریالی این محموله‌ها را که با 48 کامیون و وانت نیسان به محوطه ستاد فرماندهی انتظامی استان انتقال داده بودند، 10 میلیارد تومان عنوان کرد.
وی اضافه کرد: کالاهای ممنوعه در این محموله‌ها، معدوم و کالاهای دخانی و قاچاق نیز به ترتیب تحویل دخانیات و گمرکات استان می‌شود.
حسن‌خانی از شناسایی صاحبان این انبارها خبر داد و گفت: در شرایط بهتری آنان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی خواهند شد.
وی همچنین به کاهش چشمگیر کالاهای ممنوعه و به ویژه مشروبات الکلی در استان اشاره کرد و گفت: این مهم ناشی از برخورد جدی مرزبانی و نیز همراهی مرزنشینان است.
فرمانده انتظامی کردستان در پایان افزود: هدایت مرزنشینان به مبادله کالاهای مجاز در بازارچه‌های رسمی زمینه جلوگیری و کاهش قاچاق را در استان فراهم آورده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول