اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص طب تسکینی در اصفهان:

هیچ کشوری در کنترل سرطان موفق نبوده است

خبرگزاری فارس: متخصص طب تسکینی در اصفهان گفت: هیچ‌یک از کشور‌ها در راستای درمان، کنترل و کاهش بیماری سرطان موفق نبوده‌اند و در حال حاضر بسیاری از مردم از این بیماری مزمن رنج می‌برند.

هیچ کشوری در کنترل سرطان موفق نبوده است
عبد‌الرحیم حزینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت کنترل و پیشگیری از سرطان در جامعه اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت سرطانی موجود در دنیا رو به رشد است و سلول‌های نا‌هنجار در تمام بدن انسان‌ها ایجاد می‌شود.
وی به تعداد بیماران سرطانی موجود در دنیا اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون 12 میلیون نفر در تمام دنیا به این بیماری مبتلا هستند و بیش از 500هزار نفر از مردم ایران نیز از سرطان رنج می‌برند.
متخصص طب تسکینی در اصفهان با اشاره به اینکه سرطان در حال افزایش است، تصریح کرد: سالانه افراد بسیاری به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند و هر ساله بیش از 100هزار نفر به جمعیت سرطانی موجود در جامعه اضافه می‌شوند.
وی به مشکلات موجود در این زمینه در تمام دنیا اشاره کرد و ادامه داد: تمام کشور‌های موجود در دنیا در راستای درمان و کنترل این بیماری سردرگم شده‌اند و هیچ‌ یک از کشور‌ها در زمینه پیشگیری، جلوگیری، کاهش، کنترل و درمان این معضل اجتماعی موفق نبوده‌اند.
حزینی تاکید کرد: در حال حاضر متخصصان در راستای کاهش و کنترل بیماری سرطان در جامعه از نظر علمی به بن‌بست رسیده‌اند و این قشر از جامعه باید به ابعاد انسانی و غیر‌درمانی این بیماری توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه این قشر از جامعه در مدت بیماری و درمان خود با هزینه‌های بسیاری مواجه می‌شوند، اضافه کرد: امروزه سرطان به یک معضل اجتماعی و هزینه‌بر تبدیل شده است و کاهش مشکلات موجود در این زمینه با توجه به بعد غیر درمانی این بیماری محقق می‌شود.
متخصص طب تسکینی در اصفهان با اشاره به اینکه مردم ایران نسبت به این بیماری ترس و واهمه بسیاری دارند، بیان داشت: ابعاد فرهنگی، انسانی و غیر‌درمانی این بیماری در سطح کشور مورد غفلت قرار گرفته است و بی‌توجهی به این موضوع ابعاد درمانی، امکانات و پبشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه را کم‌رنگ می‌کند.
وی به امکانات و پیشرفت‌های علمی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران از نظر ابعاد درمانی بیماری سرطان کمبودی ندارد و پزشکان متخصصی در راستای درمان بیماری سرطان در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
حزینی با اشاره ضرورت توجه به جنبه‌های مختلف این بیماری اظهار داشت: آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی باید با توجه به ابعاد مختلف آن برطرف شود و تحقق این موضوع با استفاده از طب حمایتی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول