اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار باقرشهر:

خدمت به خانواده‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری فارس: شهردار باقرشهر با اشاره به نقش و جایگاه خانواده شهدا گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

خدمت به خانواده‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز جمشید سعادتمند در دیدار مسئولان شهر باقرشهر با خانواده معظم شهید حسن حیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا بر ادامه دادن راه امام، شهدا و تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید کرد.
شهردار باقرشهر با تجلیل از رشادت های شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس، بر دلجویی و بازدید مدیران از خانواده شهدا تأکید کرد و گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. همین افتخار برای خانواده شهدا بس که دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند.
سعادتمند تاکید کرد: دوران طلایی دفاع مقدس تماشاگهی به بلندای ابدیت بوده تا جن و ملک همه معنای سجود خویش به آدم را بدانند، آن شب‌های مهتابی و منورهای دشمن و آن یارب، یارب سنگر نشینان همه تفسیر و یا تأویل «انی اعلم مالا تعلمون» بود.
شهردار باقرشهر عنوان کرد: هرچه داریم به برکت جانفشانی‌ها و فداکاری‌هاست، به برکت روحیه شهادت طلبانه فرزندان رشید این مملکت است، ایثارگران و خانواده‌های آنان که با احیای فرهنگ پر افتخار شهادت و ایثارگری نه تنها موجب گسترش معنویت اسلام ناب محمدی در جامعه بلکه در سراسر جهان شدند.
وی خاطرنشان کرد: شما خانواده معزز شهیدان حقیقتاً از جمله فداکارترین مردم کشور ما و انقلاب هستید تجلیل از شما که اسوه صبر و استقامت هستید وظیفه همه ملت ایران است.
سعادتمند اظهار داشت: برای پاسخ به اندکی از جا‌ن‌نثاری آنها، مسئولان باید بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران را در اولویت کاری خود قرار دهند. این خانواده‌ها فرزندان خود را با جان و دل تقدیم انقلاب کردند و انتظار هیچ پاسداشتی از مسئولان ندارند.
علیرضا باشتنی فرمانده بسیج باقرشهر نیز ضمن ادای احترام به جایگاه و منزلت خانواده شهدا و ایثارگران، از ایشان به عنوان وارثان اصلی انقلاب اسلامی که نقش بسزایی در حفظ ارزش‌ها و تداوم راه امام راحل و شهدا دارند، یاد کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدارها و سخنرانی‌های خود تاکید کرده‌اند «ملت ایران تا ابد مدیون خون شهدا و خانواده شهداست».
در این بازدید مادر شهید حسن حیدری به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت.
وی گفت: پسرم تمام وقت در اختیار بسیج محل و مسجد بود و ما را به پشتیبانی از ولایت فقیه و اسلام عزیز توصیه می‌کرد. از غیبت بیزار بود و اگر در مجلسی غیبت می‌شد، گوشزد می‌کرد یا مجلس را ترک می‌کرد. تمام نمازهایش را سر وقت می‌خواند و ما را به نماز اول وقت تشویق می‌کرد. هیچ‌وقت سخن به گلایه نگشود. مدتی در حوزه درس خواند و طلبه بود که به جبهه اعزام شد، اخلاق ایشان بسیار عالی بود. همیشه در قنوت نمازش از خداوند طلب شهادت می‌کرد. پاسدار وظیفه بود که به جبهه اعزام شد و سه ماه در کردستان خدمت کرد و او بی‌سیم‌چی بود که به دست منافقین حاضر در کردستان اسیر شد و چون به آنها اطلاعات نداد او را شکنجه و سپس سوزانده و به شهادت رساندند.  
در ادامه محمود فخامتی، مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر، شرحی از زندگینامه این شهید را بازگو کرد.
وی گفت: پاسدار وظیفه شهید حسن حیدری در 14 خرداد 1345 چشم به جهان گشود.
وی چهارمین فرزند خانواده بود و در تاریخ 23 مرداد ماه سال 65 در منطقه بوکان به دست نیروهای ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شد.
در این دیدار جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر، علیرضا باشتنی فرمانده بسیج باقرشهر، احمد پورمحمدی رئیس هیئت رزمندگان اسلام و محمود فخامتی مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر و تنی چند از بسیجیان پایگاه شهید آزادفرد شهرداری، با حضور در بیت پاسدار شهید حسن حیدری یاد و خاطره رشادتها و ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول