اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین:

منشور اخلاقی برای مطبوعات تدوین شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار قزوین و عضو هیئت منصفه مطبوعات این استان با اشاره به لزوم رعایت اخلاق در حرفه‌های مختلف از جمله مطبوعات گفت: منشور اخلاقی برای مطبوعات در نظر گرفته شود و در این راستا نیز از کمک اصحاب رسانه استفاده شود.

منشور اخلاقی برای مطبوعات تدوین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی سه شنبه شب در نشست اعضای منتخب هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال به قلم و نوشتن سوگند یاد کرده است از این‌رو به نظر می‌رسد که عظمت مسئله نوشتن بیش از سخن گفتن است.
وی ادامه داد: شاید قلم مطبوعاتی از منبر و محراب نیز مقدس‌تر است بنابراین مهم است که این قداست و پاکی حفظ شود و حفظ این امر نیز ابتدا باید توسط متولی آن صورت گیرد در نتیجه اصحاب مطبوعات بیش از همه مسئول هستند که قداست قلم را حفظ کنند.
عضو هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین اضافه کرد: ما در یک جامعه دینی و ارزشی زندگی می‌کنیم و نظام و دولت ما دینی است قطع یقین این موضوع، رسالت مطبوعات را جهت می‌دهد که در این رابطه مسئله اخلاق و قانون اهمیت بسیاری دارد و این اهمیت نیز بر همه روشن است.
وی تصریح کرد: به جز اخلاق عمومی که وظیفه یکایک ما است، امروزه اخلاق حرفه‌ای مطرح است که در همه حرفه‌ها باید این اخلاق به صورت تخصصی رعایت شود بنابراین اگر ممکن باشد و بتوان سازوکار آن را عملیاتی کرد یک منشور اخلاقی برای مطبوعات در نظر گرفته شود و در این راستا نیز از اصحاب رسانه کمک گرفته شود.
امینی با اشاره به اهمیت ارتباط هیئت منصفه مطبوعات با رسانه‌ها در پیشگیری از بروز تخلف اعلام کرد: یکی از راه‌های پیشگیری در حوزه مطبوعات، ارتباط بیشتر هیئت منصفه با اصحاب قلم و رسانه است و ارتباط دو سویه باید ایجاد شود و در چارچوب قانون و اخلاق پیش رویم.
در ادامه یکی دیگر از اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: یکی از مواردی که موجب اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده مطبوعات می‌شود نوع شکایت است که به دادسرا رفته و همین امر زمینه می‌شود پرونده به سایر شعب رود و بعد متوجه می‌شوند که این شکایت باید به دادگاه مطبوعات آید.
محمد انصاری افزود: موضوع دیگر در اطاله دادرسی عدم دقت در ساعت و زمانی است که افراد می‌توانند در دادگاه حضور یابند که این امر موجب می‌شود تا همه اعضای در جلسه حضور نیابند و عدم ابلاغ به شاکی و متشاکی و عدم حضور اعضای هیئت منصفه در دادگاه از دیگر مواردی است موجب اطاله دادرسی می‌شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول