اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل بهای گزاف زمین؛

امکان ایجاد تاسیسات گردشگری در پایتخت رو به صفر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: در حال حاضر به دلیل فقدان و گرانی زمین امکان ایجاد تاسیسات گردشگری در پایتخت رو به صفر است.

امکان ایجاد تاسیسات گردشگری در پایتخت رو به صفر است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدابراهیم لاریجانی عصر امروز در آیین واگذاری مجموعه برج یادمان شیخ شبلی به شهرداری دماوند که با حضور معاون فرماندار، شهردار دماوند و دیگر مسئولان محلی در سالن فرهنگی- هنری کوثر برگزار شد، اظهار داشت: زمین متری چند میلیون تومان مجال چندانی برای توجیه اقتصادی برای ورود سامانه بانکی کشور به این حوزه باقی نمی‏گذارد.
وی استفاده از تجربه جهانی را راهکار رفع این کاستی خواند و افزود: راهکار رفع کاستی اماکن گردشگری در تهران سود جستن از تجربه جهانی است.
 
* گسیل تاسیسات گردشگری پایتخت به شهرهای اطراف
لاریجانی تصریح کرد: در تجربه جهانی شهرهای کوچک اطراف، پیرامون بسیاری از امکانات همچون تاسیسات گردشگری به عنوان پشتیبان پایتخت به ایفای نقش می‏پردازند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به ایجاد مسیرهای دسترسی در استان تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه همت دولت خدمتگزار و ایجاد جاده‏های دسترسی مناسب شهرستان‏های اطراف تهران به پایتخت نزدیک‏تر شده‏اند.
وی تصریح کرد: از این رو طرح گسیل تاسیسات گردشگری پایتخت که وظیفه ارائه خدمات به تمام استان‏های کشور را بر عهده دارد به شهرهای پیرامونی نظیر دماوند، آبعلی و رودهن دارای توجیه منطقی است.
لاریجانی، طرح توسعه فضای جانبی یادمان برج شیخ شبلی را اقدامی کارشناسی و مفید خواند و افزود: پروژه در دست اقدام شهرداری دماوند پیرامون اجرای طرح توسعه فضای سبز در اطراف یادمان برج شیخ شبلی حرکتی مناسب و برخاسته از ذهن روشن اهالی این خطه است.
 
* داستانی شنیدنی از شیخ شبلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به داستانی منقول در کتب تاریخی از شیخ شبلی خاطرنشان کرد: روزی شیخ از کنار رودخانه‏ای در دماوند عبور می‏کرد که سگی را در تلاش برای نوشیدن آب دید.
وی ادامه داد: این سگ هر از چند گاه به سمت کناره رودخانه نزدیک می‏شد اما بلافاصله با چهره‏ای وحشت‏زده باز می‏گشت.
لاریجانی افزود: حس کنجکاوی این زاهد حاکم بر دماوند برانگیخت تا آن که دریافت سگ تشنه هراسان از مشاهده تصویر خود در آب به فرض جانوری دیگر از امر شرب صرف نظر می‏کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ادامه داد: شیخ شبلی برای دیدن سرانجام این تشویش درونی حیوان بر روی پل ایستاد تا در نهایت سگ تشنه برای ندیدن خود سر بر رودخانه فرو برد تا سیراب شود.
وی از تاثیر این رویداد بر شیخ سخن به میان آورد و افزود: شیخ شبلی با بررسی داستان سگ در ذهن خود به این نتیجه رسید که انسان نیز زمانی می‏تواند از معنویات ناب سیراب شود که خود را نادیده گرفته و غرق در اقیانوس لایتناهی باری تعالی شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول