اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله‌ هاشمی‌شاهرودی:

آمار پایه و اساس توسعه و برنامه‌ریزی کشور است

خبرگزاری فارس: عضو فقهای شورای نگهبان از آمار و اطلاعات به عنوان پایه و اساس توسعه و برنامه‌ریزی کلان کشور یاد کرد و گفت: بدون آمار، امکان برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای بخش‌های مختلف جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

آمار پایه و اساس توسعه و برنامه‌ریزی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، آیت‌الله سید‌محمود هاشمی‌شاهرودی در دیدار مسئولان ستاد سرشماری استان قم با اشاره به اجرای هفتمین دوره طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور، از تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران طرح قدردانی کرد.
وی با اشاره به نقش آمار در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور اظهار کرد: آمار مبنا و اساس برنامه‌ریزی و توسعه محسوب شده و برای نیاز‌سنجی دقیق و برنامه‌ریزی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کاربرد دارد.
استاد حوزه‌های‌ علمیه منشاء بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌ها را فقدان آمار و اطلاعات صحیح دانست و افزود: داشتن بانک اطلاعاتی منظم و دقیق در حوزه‌های مختلف، مانع بروز بسیاری از بی‌نظمی‌ها و مشکلات خواهد شد.
‌‌هاشمی‌شاهرودی به کاربردهای فراوان آمار در دنیا اشاره و تصریح کرد: امروزه در دنیا با استفاده از آمار خدمات وسیعی ارائه شده و با این ابزار، زندگی را برای مردم سهل کرده‌اند.
عضو فقهای شورای نگهبان از سرشماری به عنوان نخستین گام برای توسعه و برنامه ریزی کشور یاد کرد و افزود: امیدوارم مردم با مشارکت جدی در این طرح گام نخست را برای عمران و آبادانی کشور محکم بردارند.
‌هاشمی‌شاهرودی با بیان اینکه سرشماری ثمرات زیادی از جمله امکان ایجاد تعادل در توزیع امکانات و منابع ملی و محرومیت‌زدایی را به دنبال خواهد داشت، بر لزوم تبیین دقیق منافع و دستاوردهای سرشماری به اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گزارش جامعی از روند اجرای طرح سرشماری در استان ارائه کرد.
همچنین در پایان این مراسم، آیت الله‌ هاشمی‌شاهرودی با پاسخگویی به سؤالات آمارگیر سرشماری، رسماً در این طرح ملی شرکت کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول