اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان:

آموزش مهندسان نقش مهمی در توسعه پایدار جوامع دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: آموزش مهندسان آگاه به چالش‌های امروز، فرصت‌های آینده و دانش روز نقش مهمی در توسعه پایدار جوامع ایفا می‌کند.

آموزش مهندسان نقش مهمی در توسعه پایدار جوامع دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید رضا صفوی ظهر امروز در مراسم افتتاح دومین کنفرانس آموزش مهندسی با نگرش به آینده اظهار داشت: آموزش مهندسان یکی از ارکان سیاست‌های توسعه علمی کشورها محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: آموزش مهندسان مبتنی بر معیارهای پایداری می‌تواند متضمن عملکرد صحیح فناوری‌های نوین شود.
رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: آموزش مهندسی با تاکید بر هدایت دانشجویان به پرورش توانایی‌ها و فراگیری مهارت‌های مناسب بر روان‌سازی فرایند یادگیری، موفقیت در برنامه‌های درسی و تخصصی و داشتن عملکردی مفید در محیط کاری تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: در این ارتباط لزوم همفکری صاحب‌نظران و متخصصان در عرصه‌های جهانی و ملی امری اجتناب ناپذیر است.
صفوی افزود: به این منظور نخستین کنفرانس آموزشی مهندسی در اردیبهشت ماه سال 88 توسط پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و با همکاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در محل دانشگاه تهران برگزار شد.
وی اضافه کرد: به دنبال برگزاری موفق این کنفرانس دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و سازمان‌های حامی اقدام به برگزاری دومین کنفرانس آموزش مهندسی با نگرش به آینده طی دو روز متوالی کرد.
دبیر دومین کنفرانس آموزش مهندسی با بیان اینکه تاکنون 104 مقاله از سراسر کشور در این زمینه دریافت شده است، بیان داشت: از این تعداد، 38 مقاله به صورت ارائه شفاهی و 17 مقاله به شکل پوستر از طرف کمیته علمی کنفرانس برگزیده شده است.
وی گفت: در این کنفرانس سه میزگرد تخصصی بر محورهای موسسه ارزشیابی آموزش مهندسی ایران و نقش انجمن‌های علمی در آن،  قابلیت‌های مورد انتظار از مهندسان در سطح ملی و بین‌المللی و نحوه ارتقا از وضعیت موجود به آینده، چالش‌های آموزش مهندسی در ایران و منطقه و رابطه آموزش و اشتغال در آموزش مهندسی تشکیل می‌شود.
صفوی ادامه داد: پیشرفت شتابان علوم و فناوری در طی نیم قرن گذشته تاکنون سبب شده نظام‌های سنتی آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز دچار دگرگونی‌های شگرفی شود.
وی اظهار داشت: استفاده  از فناوری‌های نوین آموزشی، آموزش‌های مجازی، ایجاد دوره‌های بازآموزی، نیازهای جدید و پویای صنعت از دانشگاه‌ها و سرعت بالای پردازنده‌های کامپیوتری و دسترسی به اینترنت با سرعت بالا سبب شده چشم‌اندازهای وسیعی در آموزش مهندسی در سطح جهانی و از جمله ایران شکل بگیرد.
رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این تغییرات سریع و شگرفت دارای دو روی متضاد فرصت‌ها و چالش‌ها است، همان‌گونه که در بسیاری از موارد این تغییر سبب ناپایداری در روند زندگی بشر شده است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول