اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 4 همدان تأکید کرد:

مدیریت واحد شهری عامل توسعه و مانع هدررفت بیت‌المال

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 4 همدان گفت: مدیریت واحد شهری می‌تواند مانع از هدررفت بیت‌المال شده و عامل رسیدن به توسعه موزون و پایدار باشد.

مدیریت واحد شهری عامل توسعه و مانع هدررفت بیت‌المال
مجید درویشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شهر باید مدیریت یکپارچه داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر هزینه‌های بالایی به دلیل عدم هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مختلف در مورد فعالیت‌های متنوع به خصوص در سطح اجرایی صرف می‌شود و هر سازمان بر اساس برنامه و نیاز خود به شکل سلیقه‌ای در شهر فعالیت می‌کند که این موضوع نارضایتی افکار عمومی شهروندان را به دنبال دارد.
وی گفت: به همین دلیل باید توجه داشت که مدیریت واحد باعث یکپارچگی و انسجام مدیریت در شهر شده، و به دنبال خود، صرفه‌جویی در هزینه‌های شهری و رضایت شهروندان را به دنبال دارد.
شهردار منطقه 4 همدان ادامه داد: مدیریت واحد شهری دارای یک منطق علمی، ایده اجتماعی و الگوی جهانی است و در واقع این سه عامل زمینه اجرای واقعی مدیریت واحد شهری را فراهم می‌کند.
وی بیان کرد: منطق علمی این ایده مربوط به فراهم شدن زیرساخت‌های فنی است به این معنا که باید نهادهای خدمات دهنده به شهر امکانات فنی خود را در یک قالب واحد منسجم کنند و آن را در اختیار دستگاه مدیریت واحد قرار دهند.
درویشی افزود: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که یک واحد اداری ثابت پذیرای این مسئولیت و خدمات شهر شود و اما در بعد الگوی جهانی آن، نیاز داریم که برای جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها در حوزه خدمات شهری، از کشورهایی که سابقه طولانی در مدیریت واحد شهری دارند، بهره‌مند شود.
به گفته وی مدیریت واحد شهری فرایندی است که نه تنها در سال‌های اخیر بلکه از دهه‌های پیش با توجه به مشکلاتی که بر اساس قوانین و ساختار سازمانی امور شهری در شهر به وجود آمده مطرح شده و مورد توجه مسئولان بوده است.
درویشی گفت: در واقع بسیاری که معتقد بودند با تشکیل شوراها بسیاری از مشکلات شهری برطرف می‌شود به این نکته واقف شدند که حل مشکلات، تنها به وسیله شوراها و شهرداری غیر ممکن است چراکه آنها برای انجام کوچکترین فعالیت‌ها و عملی کردن مصوبات نیازمند همکاری بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دیگر هستند که در صورت مخالفت و عدم همکاری می‌توان گفت کار شهرداری مختل شده و به تبع آن موجب بروز خسارت به شهروندان می‌شود.
وی اضافه کرد: برای مثال مجوز ساخت یک واحد مسکونی یا تجاری که از شهرداری صادر می‌شود باید برای انشعاب آب از شرکت آب و فاضلاب، برای اشتراک برق از اداره برق، نصب کنتور گاز از شرکت گاز و صدور پایان کار از شهرداری و بسیاری موارد دیگر از ادارات تابعه مجــوز بگیرد تا مشمول خدمات شهری باشد.
شهردار منطقه 4 همدان ابراز کرد: کارشناسان شهری معتقدند حل ریشه‌ای این معضل که سالانه موجب هدررفت میلیاردها تومان بیت‌المال می‌شود، سپردن شهر به یک مدیریت واحد است.
وی گفت: از این رو بحث مدیریت واحد شهری و نقش آن در ابعاد مختلف زندگی شهری از بحث‌های مهمی است که می‌تواند ما را در رسیدن به یک توسعه موزون و پایدار یاری رساند.
درویشی افزود: شیوه دیگر حل این مشکلات، ادغام سازمان‌های خدمات‌رسان در موضوعات مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی است اما اجرای آن بسیار پیچیده‌‌تر و مشکل‌تر از اجرای شیوه مدیریت واحد و اجرای برنامه‌ها توسط دستگاه‌هاست.
وی در پایان سخنان خود افزود: موضوع مهم و قابل تأمل دیگر، انتخاب مدیری است که شرایط پذیرش چنین مسئولیتی را داشته باشد این مدیر باید شناخت کامل از وظایف را داشته باشد و دارای اختیارات جامع قانونی و دسترسی کامل به امکانات شهری باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول