اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان‌وبلوچستان:

طرح‌های جامع شهرها را به سوی توسعه پایدار سوق می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح‌های جامع و تفضیلی، شهرها را به سوی توسعه پایدار سوق می‌دهد.

طرح‌های جامع شهرها را به سوی توسعه پایدار سوق می‌دهد
مسعود مالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طرح توسعه استان سیستان و بلوچستان در سال 1400 از مهم‌ترین سندهای توسعه استان به شمار می‌رود که توجه به راهبردهای آن برای انجام تمام مطالعات استان ضروری است و اجرای طرح‌های جامع و تفضیلی شهرها را به سوی توسعه پایدار پیش می‌برد.
وی افزود: در این برنامه چشم‌اندازهایی به لحاظ  جمعیت، فعالیت‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و دیگر متغیرهای کلان اقتصادی به منظور توسعه استان سیستان و بلوچستان در سال‌های آتی تعیین شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این طرح برای مطالعه شبکه شهری استان، رتبه‌هایی در نظر گرفته شده که شهر بمپور در این دسته بندی جزو شهرهای کوچک استان به حساب آمده است.
مالکی خاطرنشان کرد: در این طرح شبکه شهری استان تا سال 1400 دارای یک شهر بزرگ (زاهدان) یک شهر میانی (ایرانشهر ) سه شهر متوسط  (زابل، خاش، چابهار ) سه شهر متوسط کوچک (سراوان، کنارک، میرجاوه) چهار شهر کوچک (نیکشهر، قصرقند، فنوج و بمپور) تقسیم می‌شود.
وی بیان کرد: برای طرح توسعه شهری استان، تعدادی روستا شهر شامل روستا شهرهای فعلی و روستا شهرهای جدید اضافه می‌شود.
مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان به طرح جامع‌ ناحیه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: شهرستان ایرانشهر به عنوان یک ناحیه دارای 22 منظومه، 51 مجموعه و 132 حوزه است. 
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول