اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش بازرگانی؛

ارزش افزوده در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری بیشتر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: ارزش افزوده بخش بازرگانی داخلی استان از میانگین کشوری بیشتر است.

ارزش افزوده در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری بیشتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی با بیان اینکه دولت نهم و دهم به‌عنوان مردمی‌ترین دولت‌ها در تاریخ کشور بوده‌اند، اظهارداشت: ساختار اداری به شکل بسیار مناسبی در نمایشگاه به اطلاع عموم مردم رسیده است.
وی با اشاره به جایگاه استان در برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله افزود: این استان به عنوان قطب اقتصادی و پایلوت شمال‌غرب کشور در زمینه بازرگانی داخلی و خارجی مطرح است.
  
تشکیل کارگروه توسعه روابط خارجی شمال‌غرب کشور به محوریت تبریز
نجفی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه روابط خارجی شمال‌غرب کشور به محوریت تبریز در دولت نهم این امکان را یکی از دستاوردهای مهم دولت در بخش اقتصادی دانست و افزود: تشکیل گروه توسعه صادرات غیرنفتی را گامی موثر در زمینه معرفی توانمندی‌های استان‌های شمال‌غرب در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و حضور در نمایشگاه‌های خارجی بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه ارزش افزوده بخش بازرگانی داخلی آذربایجان شرقی از میانگین کشوری بیشتر است، گفت: بازرگانی داخلی آذربایجان‌شرقی با توجه به وجود بازار تبریز به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقه و با قدمت بسیار تاریخی شاهد زنده‌ای بر رونق اقتصادی در آذربایجان شرقی است.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از صنوف و واحد های تولیدی استان، منطقه ویژه اقتصادی ارس، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در چهار نقطه از استان، احداث نخستین بندر خشک کشور در مراغه، ایجاد ترانزیت و ترانشیپمنت سوخت از گمرک مراغه به تمام نقاط کشور، ساماندهی شبکه های پخش در استان، ساماندهی املاک و مستغلات کشور، سیستم کد رهگیری املاک و مستغلات کشور، ساماندهی نظام عرضه و تقاضا، اجرای طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی در استان، اعزام هیئت‌های تجاری از استان به کشورهای هدف من جمله چین، ترکیه، عراق، روسیه، آلمان و آذربایجان، ایجاد واحدهای عظیم خودروسازی، فولاد و شیرین و شکلات در استان را از دستاوردهای مهم  دولت در شش سال گذشته در بخش اقتصاد آذربایجان‌شرقی دانست.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول