اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن کمک به افزایش صادرات است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن به توسعه صادرات کیفی در دو حوزه اقتصادی و صنعتی کمک شایانی می‌کند.

ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن کمک به افزایش صادرات است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جمع تجار و بازرگانان اردبیل اظهار داشت: صادرات آن هم کالاهای غیرنفتی در سال‌های اخیر به رونق و توسعه روزافزون کشور و افزایش ثروت ملی کمک کرده است به طوری که این بخش امروز مورد حمایت وزارت صنعت، تجارت و معدن است.
وی تصریح کرد: مؤلفه اصلی در توسعه و تقویت صادرات مناسب توجه بیشتر به صادرات کالاهای مورد تقاضای کشورهای خارجی به ویژه در اردبیل کشور همسایه آذربایجان است به طوری که ما با تهیه سند توسعه صادرات غیرنفتی در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا علاوه بر افزایش کمی و کیفی صادرات بازارهای جدیدی را نیز در این زمینه برقرار کنیم.
عظمایی خاطر نشان کرد: توسعه صادرات یکی از سیاست‌های مورد تاکید نظام است که می‌تواند یک سیاست راهبردی در رسیدن کشورمان به رشد اقتصادی بالا و تراز تجاری مناسب باشد.
این مسئول تنوع محصولات صادراتی از استان اردبیل را خاطرنشان کرد و ادامه داد: این تنوع صادرات در کنار ایجاد بازارهای جدید سبب شده است تا ما حرکت رو به رشد و مناسبی را در این زمینه شاهد باشیم.
وی در ادامه اضافه کرد: به غیر از کشور آذربایجان امروز کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان و حتی کشورهای مجاور خلیج فارس بازارهای هدف ما است که با تکیه بر توانمندی تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
به گزارش فارس،‌ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل فرمایش مقام معظم رهبری را در سال جهاد اقتصادی برای توسعه صادرات به عنوان جبهه اصلی رونق این بخش گفت: با در نظر گرفتن سیاست‌های مناسب اقتصادی می‌توانیم در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کنیم به طوری که در بخش بازرگانی سیاست برون‌گرا که راهبرد تشویق صادرات می‌باشد، در نظر گرفته شده است.
وی در پایان سخنان خود افزود: افزایش بهره‌وری و استفاده از فرصت مناسب برای بازاریابی تولیدات داخلی سیاست اصلی وزارت صنعت و تجارت است که می‌تواند در استان اردبیل نیز همسو با سایر نقاط کشور به یک راهکار مناسب در توسعه صادرات غیرنفتی تبدیل شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول