اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی خبر داد:

ارتباط بازرگانی خراسان شمالی با 106 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: این اتاق با 106 کشور دنیا ارتباط بازرگانی و تجاری دارد.

ارتباط بازرگانی خراسان شمالی با 106 کشور دنیا
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد صمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این ارتباطات بازرگانی با کشورهای یاد شده در زمینه‌های بازاریابی شرکت در نمایشگاه‌ها، پذیرش هیئت‌های تجاری، انعقاد قرارداد، صدور ویزا و ... انجام می‌شود.
وی با اشاره به توسعه روابط تجاری استان خراسان شمالی با کشورهای دنیا در سال‌های اخیر اظهار داشت: بر همین اساس نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی با محوریت خراسان شمالی برای توسعه مبادلات و افزایش سطح همکاری‌های تجاری طی دو ماه آینده در ترکمنستان برگزار خواهد شد.
صمدی با اشاره به اینکه 29 درصد از صادرات خراسان شمالی به ترکمنستان انجام می‌شود، افزود: این صادرات از طریق مبادی مرزی، هوایی و ... انجام می‌شود.
به گفته وی، امسال از مجموع 52 میلیون دلار صادرات خراسان شمالی به کشورهای دنیا، صرفاً 15 میلیون دلار مربوط به کشور ترکمنستان بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی عمده کالاهای صادر شده به این کشور را؛ پلاستیک، مواد شیمیایی، مواد غذایی، سیمان و ... عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی در 24 آذرماه امسال به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی عشق آباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیش از این استان‌های خراسان رضوی و تهران در این کشور نمایشگاه برگزار کرده‌اند.
صمدی با اشاره به حضور واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان شمالی در نمایشگاه اختصاصی استان در ترکمنستان گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده صنایع دستی این استان نیز در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.
 
* طلب 10 میلیون دلاری تجار ایرانی از ترکمنستان
نماینده ایران در وصول مطالبات از ترکمنستان همچنین از طلب 10 میلیون دلاری تجار، مؤسسات خصوصی و ... از طرف ترکمنستانی خبر داد.
صمدی گفت: تاکنون پیگیری‌های لازم از طریق سفارت و سرکنسولی این کشور در ایران برای وصول مطالبات انجام شده است که بر اساس وعده‌های داده شده این مطالبات در آینده تصفیه خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه برگزاری میز تجاری ترکمنستان در اواخر هفته جاری اظهار داشت: این میز با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت، وزارت بازرگانی و مسئولان استان با هدف توسعه روابط برپا خواهد شد.
صمدی گفت: خراسان شمالی 280 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان داشته و از لحاظ فرهنگ و زبان و نژاد نزدیکی فراوانی وجود دارد.
وی محدودیت در صدور روادید برای تجار و سرمایه‌گذاران، سیستم بسته تجاری ترکمنستان را از جمله مشکلات مهم بر سر راه صادرکنندگان استان و کشور برشمرد و گفت: در میز مشترک ترکمنستان در خراسان شمالی به این موضوعات پرداخته خواهد شد.     
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با مطالعه و شناخت بیشتر از کشور هدف، تبادل نظرات مقامات اقتصادی و سیاسی و اعزام هیئت‌های تجاری بین دو طرف و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک می‌تواند از مشکلات موجود کاسته و حجم مبادلات میان به سطح مطلوب ارتقا یافت.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول