اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت:

60 درصد اشتغال کشور مربوط به خدمات بازرگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تمام دنیا بخش خدمات بازرگانی بیشترین اشتغال را دارد و در کشور ما 60 درصد اشتغال مربوط به خدمات بازرگانی است.

60 درصد اشتغال کشور مربوط به خدمات بازرگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدیان شمالی دوشنبه شب در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت و تودیع رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم که در سالن همایش‌های اصناف قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تجمیع و ادغام وزارتخانه‌ها در دستور کار دولت‌های مختلف قرار گرفت که بعضا فراتر از دولت به صحن مجلس نیز رسید اما مسکوت ماند که در دولت دهم به منظور اجرای فرمان مقام معظم رهبری این تکلیف را عهده‌دار شد که با همکاری نمایندگان مجلس این امر عملیاتی شد.
وی ادامه داد: یکی از بهترین ادغام‌ها، تجمیع سازمان بازرگانی و وزارت صنایع و معادن بود چرا که این دو نهاد دو حلقه مکمل یکدیگر هستند.
محمدیان شمالی تصریح کرد: وظایف بازرگانی از قبل از تولید، بعد از تولید و بعد از فروش در دو بخش دولتی و خصوصی تعریف شده است و در جلسات برگزار شده دو حوزه ارتباط و نزدیکی آنها مشخص بود.
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور عوامل و نیروهای صنعت و معدن در جلسات تدوین اسناد مرتبط با بخش بازرگانی و برعکس گفت: دو حوزه صنعت و معدن و تجارت کاملا نزدیک و مرتبط به هم بودند و لازم بود ادغام آن هرچه زودتر شکل بگیرد.
وی عنوان کرد: رای نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی نشان داد که ادغام درستی صورت گرفته و همچنین انتخاب درستی صورت گرفته است که این مسئله در انتخاب مدیران استانی نمود خواهد یافت.
محمدیان شمالی با بیان اینکه مهم‌ترین و سخت‌ترین بخش ادغام، انتخاب یک نفر از بین دو مدیر استانی بود، افزود: در استان قم با توجه به شرایط فرهنگی و مذهبی که در استان وجود دارد، نیازمند دقت و توجه بیشتری بود و هر دو مدیر (بازرگانی و صنایع و معادن) در بهترین شرایط قرار داشتند که انتخاب را سخت‌تر می‌کرد.
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این سازمان جدید با همکاری دو مجموعه سابق باید بیشترین اثرگذاری را در بخش اقتصاد استان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: توقع مسئولان وزارت جدید از مدیران استانی این است که در بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بیشترین نقش را داشته باشند.
محمدیان شمالی خاطرنشان کرد: این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید تلاش شود گسترش و توسعه در ذهن فردی وجود نداشته باشد بلکه هر جا امکان واگذاری فعالیتی وجود دارد، سازمان جدید صنعت، معدن و تجارت حضور داشته باشد.
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در هدف‌گذاری‌ها، هدف تامین نیازها و مصارف بازار استان و کشور نباشد، بلکه باید شرایط بازارهای دنیا را نیز مورد نظر بگیریم.
وی اضافه کرد: از این طریق استمرار در تولید و حفظ اشتغال موجود و توسعه اشتغال برای جویندگان کار داشته و حضور در بازار هدف را پایدار کنیم.
محمدیان شمالی خاطرنشان کرد: توجه به کاهش هزینه‌های تمام شده، خلق وضعیت رقابت‌پذیری از تکالیفی است که این سازمان در برنامه‌ریزی برنامه‌های خود باید مورد توجه قرار دهد.
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان باید فعالان بخش تولید و بازار را به سمتی هدایت کند که هزینه‌ها با پایین‌ترین رقم اتفاق بیافتد که منجر به بهره‌وری بیشتر برای صادرات کالا باشد.
وی با بیان اینکه از این به بعد هیچ تفاوتی بین این دو نهاد وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: دیگر نه سازمان بازرگانی وجود دارد و نه سازمان صنایع و معادن، این دو اسم حذف شده است و در یک تشکیلات جدید با عنوان سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای اهداف نظام حرکت خواهد کرد.
محمدیان شمالی گفت: در تمام دنیا بخش خدمات بازرگانی بیشترین اشتغال را دارد در کشور ما قریب 60 درصد اشتغال مربوط به خدمات بازرگانی است که شامل خدمات تولیدی نیز است.
مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر بخش خدمات به درستی شکل نگیرد، آنچه که تولید می‌شود در دست تولیدکننده خواهد ماند.
وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری 40 درصد افزایش صادرات داشتیم، عنوان کرد: استان قم با توجه به تمرکز 27 هزار واحد صنفی می‌تواند سرمایه‌های عظیمی را در اختیار تولید قرار دهد تا به اهداف و برنامه‌های کشور دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول