اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

دشمن با تحریم مقابل توانمندی علمی ایران ایستاده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: دشمن تحریم‌ها را در عرصه علم نیز وارد کرده است و گستاخانه می‌گوید مقالات علمی استادان ایرانی را در فلان موسسه چاپ نمی‌کنیم، این موضوع نشان‌دهنده انحصارطلبی آنها و توانمندی‌های ماست.

دشمن با تحریم مقابل توانمندی علمی ایران ایستاده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالعلی آل‌بویه پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌های منطقه ۸ کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در این کشور پهناور پس از گذشت سه دهه فراز و نشیب فراوان به این مرحله از استقلال، عظمت و توانمندی رسیدیم و همه حاصل راهبری داهیانه امام خمینی (ره) بوده که به جوانان فرمودند شما خود را باور کنید و بر خود تکیه کنید و آنچه در درون شما به عنوان استعداد نهفته است، بارور کنید.
وی ادامه داد: این انقلاب در ادامه با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری راه خود را دنبال کرد و ما امروز شاهد هستیم کشور ما با وجود تحریم‌ها، تهدیدها و محدود کردن‌ها در همه عرصه‌ها توانمند است.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اضافه کرد: آنچه امروز در جهان اتفاق افتاده حاصل زحمات کسانی است که در راه بیداری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند، غرب پس از اینکه انقلاب صنعتی کرد و رنسانس را انجام داد انسان را محور قرار داد و دنیا را منهای خدا تعریف کرد و در هر چیزی که در راستای رفاه انسان بود پیشرفت بسیاری کرد.

* جامعه بدون اخلاق دستاوردی برای انسان ندارد
وی عنوان کرد: آنها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که با همه اینها نمی‌توان جامعه انسانی را اداره کرد بنابراین تئوری‌هایی که در اداره جهان طراحی شده بود یک به یک در حال فروپاشی است زیرا انسان بدون معنویت، جهان بدون خالق و جامعه بدون اخلاق دستاوردی برای انسان ندارد.
آل بویه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش روابط‌ عمومی‌ها تصریح کرد: انسان نیاز به ارتباط برای زندگی در جامعه، پیشرفت و هم‌افزایی و تبادل تجربه دارد تا بتواند ایده‌ها و اندیشه‌های خود را بارور کرده و در اختیار دیگران گذارد.
وی یادآور شد: امروزه به علم ارتباطات و یا روابط عمومی دیگر به عنوان دانش ساده نگریسته نمی‌شود بلکه ارتباطات به عنوان دانش بنیادی در همه عرصه‌ها فعالیت دارد و کاری که در روابط عمومی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، کار سختی است.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اعلام کرد: امروز هجمه دشمن بر دانشگاه‌هاست بنابراین اطلاع‌رسانی درست و اعتمادسازی از وظایف مهم روابط عمومی است از این‌رو توصیه ماست که عرصه اطلاع‌رسانی در دانشگاه‌ها را به اخبار و رویدادهای روز محدود نکنیم.
وی توضیح داد: در دنیا، روزی آنچه حرف نخست را در دانش می‌زد دانش و امت اسلامی بود ولی امروزه این نیست و همه رسانه‌ها در اختیار غرب و غیر مسلمانان است و روزی می‌آمدند در غارت میراث و کتاب‌های ما در کشور اقدام می‌کردند اما امروزه اگر دستاوردی در کتاب دارند کنارش قانون کپی رایت نیز است و اگر استاد مقاله‌ای بنویسد پایگاه رایانه‌ای دارند و به شما می‌فروشند در حالی که ما به عنوان امت اسلامی می‌گوییم اگر بخواهیم زکات علم را دهیم باید آن را نشر دهیم.
آل‌بویه گفت: ما در این دنیا با وجود جذابیت‌ها و حرف‌های مردم‌سالارانه با افرادی مواجه هستیم که بسیار انحصار طلب هستند و همه دنیا و دستاوردها را برای خود می‌خواهند ولی ما معتقد هستیم دستاوردهای بشری متعلق به همه است و اگر بخواهیم این دستاوردها را بارور کنیم باید در اختیار هم گذاریم.
وی اظهار کرد: در کنار همه تحریم‌هایی که جهان غرب بر ما دارد، این تحریم‌ها را در عرصه علم نیز وارد کرده است و گستاخانه می‌گوید مقالات علمی استادان ایرانی را در فلان موسسه چاپ نمی‌کنیم، این موضوع از یک‌سو نشان‌دهنده انحصار طلبی و کوتاه‌بینی آنهاست و از سوی دیگر نشان از توانمندی‌های ما دارد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین به توانمندی اساتید ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 20 هزار مقاله تولید علم دانشمندان ایرانی در عرصه بین‌المللی به چاپ رسیده است و اگرچه بسیاری از نتایج تحقیقات به نفع آنهاست ولی در عرصه علم از گفتمان اصلی خود فاصله نمی‌گیرند و این آگاه‌سازی بر عهده روابط عمومی‌هاست.
وی افزود: روابط عمومی در دانشگاه‌ها یک وظایف روتینی مانند برگزاری مناسبت‌ها و اطلاع‌رسانی در رویدادها دارد و می‌تواند موثرتر باشد و آن در سایه اتحادیه‌هایی است که ما داریم و خوب است که در وب‌سایت دانشگاه‌های ما لینکی باشد اخبار و رویدادهای یکدیگر را روی سایت خود قرار دهیم و یک شبکه اطلاع‌رسانی قوی داشته باشیم.
آل‌بویه تأکید کرد: دانشگاه‌ها از یک‌سو مورد تهاجم دشمن هستند و مخاطب ما نیاز به آگاهی دارد و از سوی دیگر اطلاع‌رسانی تاریخی، علمی و فناوری لازم است تا بتوانیم استقلال علمی خود را در سایه تلاش‌های دانشمندان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان داشته باشیم.
وی در ادامه به مناسبت 13 آبان اشاره کرد و گفت: در آستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار هستیم این روز یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌ها و فرصت‌شناسی دانشجویانی است که در این روز لانه جاسوسی آمریکا این شیطان بزرگ را به تسخیر درآوردند و کارشان آنقدر بزرگ بود که امام خمینی (ره) فرمودند کار اینها انقلابی دوم است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول