اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح پست 400 کیلوولت بیرجند با حضور معاون اول رئیس جمهور

رحیمی: اگر تحریم نبود وزارت نیرو رتبه نخست را در جهان داشت

خبرگزاری فارس: پست 400 کیلوولت شهرستان بیرجند عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

رحیمی: اگر تحریم نبود وزارت نیرو رتبه نخست را در جهان داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در مراسم افتتاح پست 400کیلو ولت شهرستان بیرجند اظهار داشت: امروز وزارت نیرو افتخار جمهوری اسلامی است و تمامی موجودیت آن مورد مباهات است.
محمد رضا رحیمی با بیان اینکه امروز وزارت نیرو در بین 200 کشور جهان در صنعت برق رتبه 15 را دارا است و در منطقه رقیبی ندارد، تصریح کرد: این رتبه در چنین شرایطی بسیار رتبه برجسته‌ای است که از افتخارات این کشور محسوب می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: وزارت نیرو در 30 سال تحریم به این شایستگی رسید و اگر تحریم نبود اکنون رتبه نخست در بین 200 کشور جهان را داشتیم.
رحیمی وضعیت مطلوب استان خراسان جنوبی ‌را در زمینه صنعت برق قابل تقدیر دانست و افزود: باید از طریق وزارت نیرو و یا امضای رئیس جمهور از زحمات برق منطقه‌ای قدردانی شود.
قائم مقام شرکت توانیر و مدیر عامل شرکت برق خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه شبکه برق خراسان جنوبی از سه طریق به شبکه سراسری متصل می‌شود، گفت: اتصال و تأمین برق افغانستان یکی از مزایای برق خراسان جنوبی است.
محمدعلی ضامن مشترکین برق خراسان جنوبی را 9 دهم درصد نسبت به نرم کشور اعلام کرد و اظهار داشت: پیک مصرف برق در استان شش دهم درصد است که ظرفیت‌سازی برق در استان بسیار مهم و بالا است.
وی با اشاره به اینکه در طی فعالیت دولت نهم و دهم 475 میلیارد تومان در صنعت برق در استان سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: حدود 55 میلیارد تومان در بخش توزیع برق هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت برق خراسان جنوبی یادآور شد: تلفات برق در استان زیر 10 درصد بوده و این مقدار نصف متوسط کشوری است.
ضامن طول شبکه برق در استان را به ازای هر مشترک 55 متر اعلام کرد و گفت: 93 درصد از چاه‌های استان برق‌دار هستند و تنها هشت روستا در استان از نعمت برق برخوردار نیستند.
انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول