اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی استاندار بوشهر خواستار شد:

ارزیابی تاثیرات فرهنگی طرح‌های مدیریت شهری در بوشهر

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: تاثیرات فرهنگی طرح‌های مختلف در مدیریت شهری بوشهر باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

ارزیابی تاثیرات فرهنگی طرح‌های مدیریت شهری در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام محمد نصیری یکشنبه شب در دیدار با اعضای شورای شهرهای 9 گانه استان بوشهر ضرورت بررسی تاثیرات فرهنگی و اجتماعی طرح‌های شهری و شهرسازی را خواستار شد و اظهار کرد: پیوست اجتماعی و فرهنگی طرح‌ها در مدیریت شهری باید در تمام پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد تا شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی این طرح ها از فواید آن بهره‌مند شوند.
مشاور فرهنگی استاندار بوشهر در تشریح اهمیت ارزیابی پیامدهای فرهنگی در پروژه‌های شهری تصریح کرد: ممکن است در یک شهر بزرگراهی احداث شود که از نظر عمرانی و شهرسازی مطابق یا استانداردها و شاخص‌های فنی باشد ولی اگر از تاثیرات فرهنگی آن غفلت شود به یک آسیب فرهنگی واجتماعی تبدیل می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز گسست‌های فرهنگی متعددی شود.
نصیری عنوان کرد: اجرای حجم عظیم طرح‌ها و پروژه‌های شهری و شهرسازی بدون شک تاثیرات و پیامدهای فرهنگی زیادی را بر زندگی شهروندان دارد که شناسایی و پیش‌بینی این تاثیرات با توجه به الگوهای اسلامی ایرانی اثربخشی طرح‌ها و پروژه‌ها را افزایش داده و سرمایه اجتماعی شهروندان را از طریق بالابردن کیفیت زندگی شهری به‌دنبال دارد.
دبیر کنگره بین‌المللی مهندسی فرهنگی و  پیوست‌نگاری فرهنگی از آمادگی این دبیرخانه برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی پیوست‌نگاری فرهنگی در زمینه‌های مدیریت شهری، خدمات شهری  خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پیش از برگزاری کنگره بین‌المللی پیوست‌نگاری فرهنگی در بهار سال 91، تعداد 3 کنفرانس علمی، دو کارگاه آموزشی و 5 همایش تخصصی نیز برگزار می‌شود.
وی مرجعیت علمی و ایجاد کرسی دانش پیوست‌نگاری فرهنگی کشور در استان بوشهر را به‌عنوان هدف اصلی برگزاری کنگره بین‌المللی مهندسی فرهنگی و پیوست‌نگاری فرهنگی در استان بوشهر عنوان و اضافه کرد:‌ ما با برگزاری این کنگره در صدد‌ ایجاد نگرش و ارتقای بینش در حوزه پیوست فرهنگی‌،‌ توانمندسازی و ارتقای دانش در حوزه پیوست فرهنگی و تولید دانش بومی و محتوای علمی در حوزه پیوست فرهنگی نیز هستیم‌.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول