اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوی دیرینه مردم بخش مرزی راز برآورده شد؛

افتتاح پل 23 میلیارد ریالی تنگه ترکمن

خبرگزاری فارس: پل تنگه ترکمن در بخش مرزی راز و جرگلان بجنورد طی مراسمی با حضور استاندار خراسان شمالی افتتاح شد.

افتتاح پل 23 میلیارد ریالی تنگه ترکمن
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت با اشاره به صرف 23 میلیارد ریالی اعتبارات برای اجرای این پروژه استراتژیک، گفت: این پل بیش از 100 متر و عرض آن 10 متر ، دارای 6 دهنه 16 متری و 40 ستون است و در ساخت آن 760 تن میل‌گرد استفاده شده است.
وی با بیان اینکه این پل بر روی رودخانه اترک احداث شده است، تصریح کرد: این پل در گذشته دو بار تخریب شده و اکنون این پل به صورت ثقلی و با ضریب اطمینان بالایی احداث شده است.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد عملیات اجرایی این پل در سال  گذشته انجام شده است.
 
* مجتمع خدماتی رفاهی شهر مرزی راز آغاز شد
همچنین با حضور استاندار خراسان شمالی عملیات اجرائی مجتمع خدماتی رفاهی و گردشگری شهر راز آغاز شد.
این پروژه خدماتی رفاهی با زیر بنای 1200 متر مربع در ارتفاعات مشرف به شهر راز با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال احداث می‌شود.
برای اجرای این پروژه اعتباری معادل 4 میلیارد ریال از محل تسهیلات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  اختصاص یافته است.
در این آیین شماری از مسئولان بخش مرزی راز و جرگلان نیز شرکت داشتند.
 
* تأمین اعتبار 2 سد راز و جرگلان در اولویت قرار بگیرد
استاندار خراسان شمالی در ادامه بازدید خود از بخش مرزی راز و جرگلان از سد در دست ساخت این منطقه بازدید و بر تأمین اعتبارات اجرای این دو سد تاکید کرد.
ابوطالب شفقت پیشرفت فیزیکی این سد را 15 تا 20 درصد اعلام کرد و گفت : تأمین آب شرب شهرهای راز و غلامان ، تأمین آب کشاورزی صدها هکتار از اراضی پایین دست ، جلوگیری از سیلاب‌های مخرب و رونق کسب و کار و اشتغال در منطقه از اهداف ساخت این سد است .
استاندار گفت: این سد از نوع سد خاکی با هسته رسی است و طول تاج آن یک کیلومتر و ارتفاع آن 5/23 متر است و برای ساخت آن 200 هزار متر مکعب خاک‌برداری و 150 هزار متر مکعب سنگ برداری صورت گرفته و حجم دریاچه سد در تراز نرمال 13 میلیون متر مکعب خواهد بود .
شفقت با بیان اینکه مساحت شبکه آبیاری اراضی پایین دست این دست بیش از هزار و 100 هکتار است افزود : ساخت این سد کسب و کار و کشاورزی مردم این منطقه رونق بیشتری خواهد یافت و سیلاب‌های منطقه نیز که باعث خسارات فراوانی می‌شود مهار خواهد شد .
شفقت به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان بجنورد و بخشدار راز و جرگلان نیز توصیه کرد تکمیل این پروژه و تأمین اعتبار آن باید در اولویت کاری قرار گیرد .
 
* احساس امنیت در مناطق مرزی مدیون مرزبانان است
استاندار خراسان شمالی همچنین با حضور در جمع مرزبانان با بیان اینکه امروز مردم منطقه راز و غلامان احساس امنیت و آرامش می‌کنند، گفت: این توفیق حاصل خدمات مرزبانان نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت: مرزبانی وقتی که برای حراست از مرزهای نظام اسلامی باشد و با آگاهی عمیق از مبانی دینی صورت گیرد دارای ارزشی مضاعف خواهد بود.
شفقت ضمن یادآوری اینکه مرز با ترکمنستان مرز امنیت و دوستی است به مرزبانان توصیه کرد تحریک‌های دشمنان را بشناسند و با بصیرت با حوادث برخورد نمایند و با قاچاق مواد مخدر که از جمله آسیب‌های نظام است به شدت برخورد نمایند.
 استاندار کاهش مشکلات مرزی و ارتقای امنیت در مرزها را از زمان تشکیل هنگ مرزی در این منطقه قابل تقدیر دانست.
وی افزود : امنیت و سلامت دو ضرورت در زندگی مردم است و حکومت مسئول تأمین امنیت و جلوگیری از تجاوز به حقوق دیگران است .
استاندار ،  گرفتن خراج ، صلح بین مردم ، مقابله با دشمن و عمران و آبادانی را از وظایف حکومت برشمرد و گفت : امروز کشور ما از امن‌ترین کشورهاست و این امنیت با هدایت‌های ولی فقیه و حضور و وفاداری مردم و پایبندی به دین میسر شده است .
استاندار همچنین بیداری اسلامی و بیداری ملت‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت : امروز تفکر ایران اسلامی در دنیا شنیده شده است و بشریت به دنبال آزادی است و اینکه یک درصد جامعه برخوردار باشد و بقیه برده آنان باشند قابل پذیرش نیست .
وی اضافه کرد: بیداری اسلامی و بیداری ملت‌ها و قیام آن‌ها علیه سرمایه داری و امنیت پایدار ایران اسلامی نشان از به ثمر نشستن خون شهیدانی چون حسین فهمیده‌ها و شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است .
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول