اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی از سال آینده

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای راه‌آهن در خراسان جنوبی قطعی است، گفت: در هیئت دولت مصوب شد که با اختصاص اعتباری برای خراسان جنوبی راه‌آهن شرق کشور که در حال حاضر از چابهار آغاز شده است از بیرجند نیز اجرایی شود تا شاهد تسریع این پروژه باشیم.

آغاز پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی از سال آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در جمع مدیران اجرایی خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث راه آهن در استان مصوب سفر اول هیئت دولت به استان است، اظهار داشت: در سفر اول برای اتصال بیرجند به راه آهن بافق مشهد مبلغ 140 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.
وی افزود: در سفر سوم هیئت دولت به استان بحث راه آهن شرق کشور مطرح شد که از چابهار آغاز می شود و بعد از زاهدان، بیرجند، قاین و گناباد به راه آهن سراسری بافق متصل می شد که در ارتباط اتصال فردوس به این راه آهن نیز پیشنهاداتی وجود دارد که باید بررسی شود.
استاندار خراسان جنوبی از تصویب اختصاص 50 میلیارد ریال برای ساخت دانشکده داروسازی و دندانپزشکی خراسان جنوبی در جلسه هیئت دولت خبر داد و یادآور شد: مجوز تاسیس این دو دانشکده اخذ شده و ساخت این دانشکده‌ها مصوب دورهای پیش سفر بود که تاکنون اجرایی نشده است.
رشید ادامه داد: در جلسه هیئت دولت مقرر شد پس از اخذ کمیسیون مربوطه مبلغ 50 میلیارد ریال در بودجه سال آینده برای ساخت این دانشکده‌ها اختصاص پیدا کند.
وی از احداث خوابگاه دانشجویی 280 نفره در بیرجند با مشارکت استان و وزارت‌خانه مربوط خبر داد و گفت: همچنین مقرر شده که با پیگیری وزیر راه و شهرسازی طی یک ماه آینده سه بیمارستان جدیدالتاسیس شهرستان‌های استان تحویل وزارت بهداشت شود و این وزارت‌خانه نیز ظرف سه ماه آینده آنها را تجهیز کند.
استاندار خراسان جنوبی از تصویب ارتقای بیمارستان 10 تخت‌خوابی خوسف به بیمارستان 32 تخت‌خوابی در جلسه هیئت دولت خبر داد و افزود: همچنین مصوب شد که کار مطالعه و احداث بیمارستان 32 تخت‌خوابی بشرویه نیز در سال آینده انجام شود.
رشید از احداث ورزشگاه کارگران در شهرستان‌های قاین، نهبندان و درمیان با پیگیری وزارت کار خبر داد و اظهار داشت: همچنین مصوب شد پنج سالن چند منظوره در خوسف، حاجی‌آباد، فردوس، بشرویه و سرایان احداث شود.
وی افزود: همچنین میراث فرهنگی متعهد شد کار تامین ساختمان آموزش هتل‌داری شرق کشور در بیرجند را انجام دهد و وزارت کار نیز این را در سال جاری اجرایی کند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته شاهد تعطیلی کارخانه پنبه‌نسوز نهبندان به دلایل بهداشتی بودیم که در جلسه هیئت دولت مقرر شد دولت سهام بقیه سهامداران را بخرد و باید طرح جایگزینی را نیز در این شهرستان اجرایی کند.
رشید از اختصاص ردیف مستقل اعتباری برای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری سیاهکوه خبر داد و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با مساعدت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری 100 میلیارد ریال اعتبار برای سال‌های بعد برای این پروژه پیش‌بینی کند.
وی از اختصاص اعتبارات در جلسه هیئت دولت برای اصلاح شیوه آبیاری خبر داد و تصریح کرد: قرار شد با اولویت شهرستان های فردوس، سرایان و بیرجند و با کمک 85 درصدی دولت شیوه آبیاری در مزارع اصلاح شود.
استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 20 میلیارد ریال به اعتبار سنواتی استان برای لایروبی و تعمیر قنوات استان در سال جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول