اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان رضوی صورت گرفت؛

بازدید از پروژه کنترل و پخش سیلاب جمعاب موچنان

خبرگزاری فارس: با حضور معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از پروژه کنترل و پخش سیلاب جمعاب و آبخیزداری حوزه آبخیز موچنان بازدید به عمل آمد.

بازدید از پروژه کنترل و پخش سیلاب جمعاب موچنان
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن تقوایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، ظهر امروز در این بازدید با اعلام اینکه سطح حوزه آبخیز جمعاب در بالادست 35 هزار و 345 هکتار است، اظهار داشت: میزان روان‌آب رودخانه بالغ بر 55 میلیون متر مکعب در سال برآورد شده که از ارتفاعات بینالود، زشک و درمه سرچشمه می‌گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه گفت: به لحاظ اینکه آب این حوزه در مسیر خود در نهایت از مرز خارج شده و به کشور ترکمنستان می‌ریزد، بنابراین این پروژه با هدف تغذیه آبخوان دشت مشهد و چناران سبب بهسازی خاک، ذخیره‌سازی رطوبت در خاک و رونق بخش کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان شده است.
معاون آبخیزداری استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه غیر از 234 هزار مترمکعب عملیات خاکی، عملیات تور کینست، سنگ و ملات و خشکه چین نیز در این حوزه انجام شده است، افزود: میزان تاثیر پروژه بر روی 13رشته قنات، 36 حلقه چاه کشاورزی و پنج حلقه چاه آب شرب شهرستان که در پایین دست قرار گرفته، مشهود است و در یک دوره 15 ساله به میزان 17 میلیون مترمکعب آب به سفره دشت مشهد نفوذ کرده است.
اعظمی‌راد با اشاره به اینکه حوزه آبخیز موچنان شش هزار و 786 هکتار وسعت دارد، ادامه داد: عملیات اجرایی این حوزه نیز شامل گابیون، بند خاکی و سنگ ملاتی و عملیات اجرایی باقی مانده نیز شامل 4 هزار و 777 هکتار عملیات بیولوژیک و 62 هزار و 574 مترمکعب عملیات مکانیکی است.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز پس از بازدید از این پروژه‌ها فعالیت‌های صورت پذیرفته در بخش آبخیزداری را بسیار ارزنده و خوب ارزیابی و تصریح کرد: فعالیت‌های صورت پذیرفته در بخش آبخیزداری بسیار ارزنده و خوب است.
سعید حسین‌پور با تاکید بر اجرای بیشتر پروژه‌های مشابه و موثر در کنترل سیل و فرسایش در سطح استان افزود: لازم است اعتبارات این پروژه‌ها از منابع مالی مختلف از جمله اعتبارات خشکسالی تامین شود.
در پایان نیز از پارک جنگلی رادکان بازدید به عمل آمد که در این بازدید حسن تقوایی ضمن توصیف اقدامات صورت پذیرفته در این پروژه بیان کرد: باوجود ارزش افزوده بسیار بالایی که پس از انجام پروژه حاصل شده است، آمادگی خود را برای واگذاری آن به بخش خصوصی اعلام می‌کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار نیز اولویت واگذاری به بخش خصوصی را در درجه نخست به بومیان منطقه بیان و در ادامه تصریح کرد: بخشدار، دهیار، شورای بخش و روستا با فرماندار هماهنگی کرده و با ایجاد انگیزه و هدف‌گذاری، افزایش فضای سبز در منطقه را پیگیری کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول