اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس تاکید کرد:

آمار بیکاری در خوی و چایپاره صحیح نیست

خبرگزاری فارس : نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار اعلام شده در ارتباط با میزان بیکاری در خوی و چایپاره صحیح نیست.

آمار بیکاری در خوی و چایپاره صحیح نیست
موید حسینی صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: مسئولان آمار بیکاری را در این شهرستان خوی و چایپاره 11 درصد اعلام می‌کنند در حالی که این ارقام صحیح نیست و آمار بیکاری در این شهرستان‌ها بالای 30 درصد است.
وی افزود: جوانانی که از بهترین دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شدند مهندس‌های کامپیوتر، مکانیک، برق در این شهرستان‌ها بیکار هستند حتی افرادی که از بهترین رشته‌ها فارغ التحصیل شده‌اند به ما مراجعه می‌کنند و از بیکاری خود خبر می‌دهند .
این مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال در شهرستان خوی و چایپاره بحرانی است و عوامل مختلفی در آن دخیل است به طور مثال دخانیات خوی با پنج هکتار زمین و میلیاردها ارزش همچنان بلاء استفاده مانده است همچنین زمین‌های کشاورزی در این شهرستان رها شدند زیرا آب برای فعالیت‌ کشت و زرع وجود ندارد و کشاورزان به دنبال کارگری هستند.
حسینی‌صدر واردات را یک عامل موثر در افزایش بیکاری دانست و گفت: واردات بی‌رویه محصولات مختلف و عدم تامین منابع مالی مشکلاتی برای فعالان این عرصه ایجاد کرده است همچنین عدم اختصاص اعتبار به صنایع از دیگر مشکلات این شهرستان‌ها محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاران برای گرفتن اعتبار از بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند کارخانه‌های خود را به بهره برداری برسانند.
این مسئول خاطر نشان کرد: برای توسعه نیروگاه گاز خوی مجوز گرفته شده است و اگر توسعه انجام گیرد برای جوانان زیادی در این نیروگاه فرصت‌های شغلی فراهم می‌شود از طرف دیگر پروژه سد غازان خوی برای آغاز احداث نیازمند تامین اعتبار است در صورت تامین اعتبار اشتغال‌زایی زیادی برای جوانان به طور مستقیم و غیر مستقیم در بر دارد.
این مسئول تاکید کرد: برخی آمارهای دولت برای نرخ اشتغال صحیح نیست و با واقعیت‌های جامعه منطبق نیست، مردم ما از بحران بیکاری در فشار هستند و مردم با مراجعه به نمایندگان از مشکل بیکاری خود خبر می‌دهند ما هم وظیفه داریم از طریق رسانه‌ها و برنامه‌ها مشکلات مردم را منعکس کنیم و برای این مردم تصمیم بگیریم.
وی در ادامه گفت: مردم ما علاقه‌مند به نظام، دین و رهبری هستند ولی آمارهایی که بعضی از مسئولان ارائه می دهند به کشور آسیب می‌رساند.
حسینی‌صدر خاطر نشان کرد: ما فکر می کنیم اگر مسئولان گوش شنوا داشته باشند و دولت با عملیاتی کردن پیشنهاداتی مانند احداث کارخانه‌ها، حمایت از کشاورزی، حمایت از دامداری، حمایت از زنبور داری، حمایت از تولید فرش و 24 ساعته کردن مرز رازی می‌تواند برای فروکش کردن این بحران اقدام کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول