اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌‌آباد تاکید کرد:

رفع معضل بیکاری در هزاره سوم با توسعه گردشگری

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان گفت: با وجودی که در صنعت گردشگری تعداد کثیری از نیروی انسانی به کار گرفته می‌شود، بنابراین استفاده از این صنعت در جهان سوم که با معضل بیکاری روبرو می‌شویم، پراهمیت و این مشکل را به نحو صحیح رفع می‌کند.

رفع معضل بیکاری در هزاره سوم با توسعه گردشگری
مهدی مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه در هزاره سوم با رشد صنایع خدماتی روبرو هستیم و صنعت گردشگری یک صنعت خدماتی محسوب می‌شود، بنابراین در هزاره سوم این صنعت سرآمد مشاغل دیگر می‌شود.
وی بیان داشت: در هزاره سوم به دلیل پیشرفت تکنولوژی به تدریج از حضور نیروی انسانی در عرصه کار کاسته می‌شود و کارهای خدماتی جایگاه ویژه‌ایی می‌یابد به همین دلیل صنعت توریسم توسعه می‌یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 در سطح جهان با یک میلیارد و 400 میلیون نفر گردشگر روبه‌رو باشیم و درآمدی معادل یک میلیارد و 590 میلیون تومان به دست می‌آید.
وی ادامه داد: صنعت گردشگری در هزاره سوم رو به رشد است زیرا که در حال حاضر زیرساخت‌های قابل توجهی در سطح کشور ایجاد شده است.
مومنی که جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 2014 را امر عادی دانست، افزود: از نظر فضاهای جغرافیایی و گردشگری کشور در سطح بالایی قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه وجود هوای پاک در ایران یکی دیگر از عوامل جذب توریست به کشور است، اضافه کرد: در زمان حاضر بسیاری از نقاط گردشگری کشور برای خیل کثیری از ایرانیان ناشناخته مانده و این نشان دهنده کم‌کاری مسئولان در شناخت این اماکن به عامه مردم است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف‌‌آباد اصفهان اظهار داشت: طی یک دهه گذشته اقدامات مناسب و سیاست‌های خوبی در زمینه جذب گردشگر در کشور صورت گرفته است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول