اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش کامل فارس از برنامه‌های سومین روز سفر رئیس جمهور؛

احمدی‌نژاد: تمام هدف دولت رفع بیکاری است؛ تسهیلات و یارانه می ‌دهیم

خبرگزاری فارس: ‌رئیس جمهور با بلیان اینکه تمام هدف دولت رفع معضل بیکاری است، گفت: به همین منظور دولت تسهیلات و یارانه‌هایی را به متقاضیان اعطا می‌کند.

احمدی‌نژاد: تمام هدف دولت رفع بیکاری است؛ تسهیلات و یارانه می ‌دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، برنامه‌های سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در دومین روز با دیدار با منتخبان و ایثارگران خراسان جنوبی پایان یافت و احمدی‌نژاد در روز سوم ابتدا به درمیان رفت و سپس با حضور در جمع اهالی روستای زیدر سربیشه با مردم این روستا ملاقات کرد.
شورای اشتغال به ریاست رحیمی و جلسه هیئت دولت از برنامه‌های دیگر سومین روز سفر دولت به خراسان جنوبی بود.
 
*ایرانیان شایستگی ایستادن بر بام قله‌های کمال و سعادت را دارند
رئیس جمهور در دیدار با منتخبان و ایثارگران خراسان جنوبی گفت: ملت ایران این شایستگی را دارد که در قله‌های کمال و سعادت بایستد و این موضوع را در طول تاریخ به اثبات رسانده است.
محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تمام خوبی‌ها و ارزش‌های مانده در تاریخ حاصل ایثار است، اظهار داشت: آنچه به عنوان جامعه بشری وجود دارد، حاصل ایثار ایثارگران است و اگر ایثار مادران شهدا و ایثارگران نباشد هیچ ارزشی خلق نشده و باقی نمی‌ماند.
وی تصریح کرد: اصلی‌ترین دلیلی که سبب شده امروز دنیای غرب در معرض انقراض قرار گیرد، آن است که مادران در جوامع غربی از فرهنگ ایثارگری فاصله گرفتند.
رئیس‌جمهور گفت:‌ اگر عزت، بزرگواری، علم،‌ توانمندی و یگانه‌پرستی در کشور ما باقی مانده به خاطر ایثار ایثارگران و به ویژه مادران شهدا است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر مادران شهدا فرزندانشان را قربانی نمی‌کردند، امروز شکوفایی در کشور صورت نمی‌گرفت، تصریح کرد: این مادران ایثارگر هستند که در حیات اجتماعی ملت ایران و در تاریخ و فرهنگ ایران زمین ماندگار شده‌اند.
وی ایثارگری را حاصل علم مفید خداوند دانست و یادآور شد: تجلیل از عالمان و ایثارگران بسیار ارزشمند است، زیرا با علم و ایثار است که می‌توان کشور را ساخت.
رئیس جمهور تاکید کرد: اگر امروز ایران اسلامی توانسته است به پیشرفت‌های عظیمی دست پیدا کند، آن را مدیون ایثار، ایثارگران در طول تاریخ این انقلاب است.
احمدی‌نژاد اظهار داشت:‌ تجلیل از ایثارگران و عالمان به نوعی تجلیل از همه خوبی‌های عالم است، زیرا اگر همه خوبی‌های عالم را کنار هم قرار دهیم، بهتر از این دو خوبی وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه علم حقیقی حاصل ایثار عالمانه است، اظهار داشت: نمی‌توان هیچ فرد ایثارگری را یافت که نفس و آموزه‌های یک عالم او را احیاء‌ نکرده باشد و این مجاهدات علما است که انسان‌ها را می‌سازد و فرهنگ ایثارگری را منتشر می‌کند و از سوی دیگر رسیدن یک انسان به جایگاه یک عالم نیز حاصل ایثار و ایثارگری است.
رئیس‌جمهور بر لزوم ساختن ایران اسلامی تاکید کرد و افزود: ملت ایران این شایستگی را دارد که در قله‌های کمال و سعادت بایستد و این موضوع را در طول تاریخ به اثبات رسانده است.
احمدی‌نژاد اظهار داشت: ایرانیان در هر عرصه‌ای که ورود کرده‌اند، سرآمد آن بوده‌اند، به همین دلیل شایسته است که ایرانیان بر قله‌ سعادت و کمال بایستد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید بر قله‌های علمی و اخلاقی و اقتصادی جهان بایستیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم وضع خود را بهبود بخشیده و نسبت به گذشته بهتر زندگی کنیم، نیازمند علم و ایثار هستیم و ارتباط علم و ایثار ارتباطی عمیق و وسیع است و هیچ خوبی در عالم اتفاق نمی‌افتد، مگر به واسطه ایثار و علم عالمان و باید به آن توجه کرد.
احمدی‌نژاد گفت: آنچه از انسان باقی می‌ماند و سبب تجلی انسان می‌شود و از سوی دیگر بشر را جاودانه می‌کند، علم همراه با ایثار است، بنابراین باید این فرهنگ را حفظ کرده و نشان دهیم که ملت ایران به علم اهتمام ویژه‌ای دارد.
 
*احمدی‌نژاد خطاب به پاکستان و افغانستان: متحد شوید و گوش اشتغالگران را بگیرید
رئیس جمهور در روز سوم از دور چهارم سفرهای استانی خود به خراسان جنوبی برای حضور در جمع مردم درمیان صبح پنجشنبه وارد این شهر شد و مورد استقبال مردم شیعه و سنی این دیار قرار گرفت.
رئیس جمهور در جمع مردم درمیان گفت: ملت افغانستان و پاکستان با ‌اتحاد‌ ‌اشغالگران را ‌از کشورشا‌ن بیرون کنند.
محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: خدای متعال از طریق پیامبر بهترین راه و الگو برای سعادت را در اختیار بشریت قرار داده است.
وی ادامه داد: همه علاقه‌مند هستند تا در این دنیا باقی بمانند و جاودانه شوند حتی کسانی که در این دنیا مرزهای اخلاقی را زیر پا می‌گذارند در طول عمرشان به دنبال جاودانگی هستند.
رئیس جمهور تصریح کرد: بالاترین هدیه خدا در این زمان به انسان عمر و اصل زندگانی است که آن هم رفتنی و فنا شدنی است و برای کسی نمانده  و برای هیچکس هم نمی‌ماند.
احمدی‌نژاد گفت: عزیزترین مخلوقات خدا مانند حضرت محمد مصطفی (ص) هم رفت پس باید بدانید چیزی که شما در این دنیا بر آن مسلط می‌شوید همه رفتنی است.
وی یادآور شد: تنها چیزی که باقی می‌ماند چیزی است که برای خداوند و ارزش‌های الهی باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه تنها اندیشه و عمل انسان فناناپذیر است و تا ابدیت انسان را دنبال و همراهی می‌کند، ادامه داد: سرمایه اصلی انسان عمل انسان است.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: عده‌ای تمام هم و غمشان برای دنیا است و می‌خواهند با ثروت دنیا جاودانه شوند مثلا دولت آمریکا را ببینید اگر همه ثروت ملت‌های دنیا را به آنها بدهید سیر نمی‌شوند و باز هم دنبال چپاول هستند.
وی افزود: دولت افغانستان را ببینید امروز چطور است و 10 سال پیش چطور بود و عده‌ای به بهانه نجات مردم و مبارزه با تروریست، افغانستان را اشغال کرده و نخستین چیزی که از افغانستان بردند نقشه‌های معادن این کشور بود.
 
* اگر تفرقه نباشد دشمن جایی برای حکومت ندارد
رئیس جمهور ادامه داد: دشمن امروز دارد در همه جای دنیا تبلیغات می‌کند تا بین مردم تفرقه بیندازد چون اگر تفرقه نباشد آنها جایی برای حکومت ندارند.
احمدی‌نژاد گفت: اگر ملت افغانستان و پاکستان با هم اتحاد داشته باشند می‌توانند گوش اشغالگران را بگیرند و آنها را از کشورشان به بیرون پرت کنند.
وی یادآور شد: مشکل امروز بشریت به خاطر وجود گروه‌هایی است که بر قدرت تکیه زدند و به جایی که در خدمت خلق خدا باشند فقط به فکر ثروت‌اندوزی و تخریب ملت‌ها هستند.
رئیس جمهور ادامه داد: این دولت‌ها فقط در یک قرارداد 90 میلیارد دلار اسلحه فروختند.
احمدی‌نژاد گفت: من از طرف مردم به شما اخطار می‌دهم دست از این کارها بردارید اینها شما را نجات نمی‌دهد.
وی افزود: امروز همه باید دست در دست هم دهیم تا برای آبادانی، عمران و سربلندی ایران کار کنیم و ایران را بر پایه عدالت بسازیم.
رئیس جمهور همدلی، توکل بر خدا و کار و تلاش خستگی‌ناپذیر را از مهم‌ترین عواملی دانست که باید برای آبادانی ایران انجام داد.
احمدی‌نژاد گفت: یکی دیگر از کارهای مهمی که در سر تا سر ایران باید انجام دهیم مسئله مهم و روز کشور یعنی ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز و ریشه‌کن کردن بیکاری از سرزمین ایران است.
وی با اشاره به مصوبات سه سفر قبل در شهرستان درمیان گفت: طی این سه سفر برای این شهرستان 176 پروژه تصویب شده که از این تعداد 94 پروژه انجام  و 68 پروژه در حال اجرا است.
رئیس جمهور گفت: برای 14 تا از این پروژه‌ها نیز هیچ کاری انجام نشده که امروز در جلسه دولت اشکال آن را بررسی می‌کنیم تا موانع آن رفع و برای اجرا آماده شود.
احمدی‌نژاد برای ساخت سالن ورزشی، مجمتع فرهنگی و مدرسه نمونه دولتی در شهرستان درمیان قول مساعد داد.
وی گفت: ساختمان بیمارستان این شهرستان نیز تمام شده که به زودی با حضور وزیر بهداشت تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
*احمدی‌نژاد: جمعیت از شما استادیوم از ما
سفر محمود احمدی‌نژاد در درمیان با حاشیه‌های خواندنی نیز همراه بود.
درخواست‌های مردم حاضر در جایگاه و گوش دادن با سعه صدر به این درخواست‌ها و پاسخگویی به نیازها از حواشی سخنرانی احمدی‌نژاد بود.
محمود احمدی‌نژاد بارها به خاطر درخواست‌های مردم سخنان خود را قطع و با وجود اینکه شنیدن صدای مردم در هم همه جمعیت مشکل بود به دقت به درخواست‌های مردم که اغلب خواهان احداث آموزشگاه نمونه دولتی، گسترش رشته‌های آموزش عالی و تامین آب شرب بود گوش و نسبت به تحقق این خواسته‌ها قول مساعد داد.
رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به مصوبات سه سفر قبلی تصریح کرد: در سه سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی 176 مصوبه برای توسعه و آبادانی شهرستان درمیان به تصویب رسید که از این تعداد 94 طرح اجرایی شده،  68 طرح در حال اجرا و 14 طرح نیز هیچ اقدامی در مورد اجرایی شدن آنها نشده است که در نشست امشب دولت در مرکز استان به واکاوی موانع عدم اجرای این 14 طرح می‌پردازیم و در مورد تسریع در روند احداث 68 طرح در حال اجرا نیز تصمیم‌گیری می‌شود.
یکی از درخواست‌های مردم درمیان استقرار صنایع مادر در شهرستان بود که احمدی‌نژاد در این باره گفت: استقرار صنایع مادر مستلزم هزینه‌های زیاد و اشتغالزایی کم است چرا که این صنایع تنها خوراک و مواد اولیه سایر صنایع را تأمین می‌کند و در واقع نیاز شهرستان درمیان احداث صنایع پایین دستی، کم هزینه و با اشتغال زیاد است و برای این منظور و تشویق سرمایه‌گذاران دولت با هزینه خود کارخانه‌ای را در شهرستان درمیان احداث می‌کند.‌
رئیس جمهور از حضور مردم مرزنشین درمیان در عرصه‌های مختلف تشکر کرد و نسبت به احداث مجتمع ورزشی، فرهنگی، تجهیز ساختمان بیمارستان 24 تخته‌خوابی شهر اسدیه و تسریع در روند آبرسانی مجتمع‌های روستایی قول مساعد داد.
از دیگر حاشیه‌های این سفر پلاکاردهایی با مضمون «مدرسه ما را باز کنید» در دست مردم روستای محمد آباد شهر طبس مسینا بود.
روستای محمد آباد طبس مسینا یکی از روستاهای  بخش گزیک درمیان است که در مسیر سیل و بر روی گسل زلزله ساخته شده و در جریان سیل سال 88 بخش اعظم این روستا تخریب شد و مسئولان شهرستان منازلی را دور از مسیر سیل و گسل برای مردم در شهرک اسلام شهر احداث کردند و برای رفاه حال مردم ادارات و موسسات امتیازاتی از قبیل آب برق و تلفن را رایگان برای آنان انتقال دادند اما تعدادی از مردم روستا به دلایلی حاضر به ترک روستا نبوده و خواهان استقرار نهادهای دولتی در مقر قبلی روستا هستند.
 
*حضور سرزده رئیس‌جمهور در روستای زیدر سربیشه
رئیس جمهور در آخرین روز از سفر استانی خود به استان خراسان جنوبی به طور سرزده از روستای زیدر از توابع شهرستان سربیشه بازدید و در جریان مشکلات مردم این دیار قرار گرفت.
رئیس جمهور در بازدید سرزده از روستای زیدر سربیشه ضمن شنیدن مشکلات مردم روستای دستورات لازم را برای رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.
از حاشیه‌های جالب این بازدید می‌توان به استقبال گرم و صمیمی مردم این روستاها اشاره کرد که با شعارهای انقلابی از رئیس‌جمهور محبوبشان استقبال به عمل آوردند.
احمدی‌نژاد در این دیدار صمیمی ضمن حضور در جمع مردم به صورت چهره به چهره با آنها به گفت‌وگو نشست و با شنیدن مشکلات آنان دستورات لازم را برای رفع موانع و مشکلات صادر کرد.
 
*انتقال آب آشامیدنی به روستاهای زیدر و حسین‌آباد خراسان‌جنوبی
رئیس جمهور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امید است تا اواخر سال جاری آب آشامیدنی مناسب به روستاهای زیدر و حسین‌آباد انتقال یابد.
محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم با صفا و صمیمی روستاهای زیدر و حسین‌آباد بر لزوم ساختن ایران اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: هنر یک انسان و به ویژه جوانان این است که در ساختن کشور به ویژه روستاها مشارکت کنند چرا که ساختن یک کشور را باید از روستاها آغاز کرد.
وی با تاکید بر اینکه اصل اولیه آبادانی روستاها، خود جوانان روستاها هستند، افزود: دولت آمادگی هرگونه کمک برای آبادانی روستاها را دارد اما این جوانان روستایی هستند که باید با تلاش و همت خود روستایشان را آباد کنند زیرا در این صورت است که آبادانی آن روستا پایدار می‌ماند.
رئیس جمهور افزود: جوانان این دو روستا می‌توانند با کار و تلاش زیدر و حسین‌آباد را آباد کرده و به عنوان روستاهایی نمونه به ایران معرفی کنند.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جوانان روستایی با جوانان سایر مناطق کشور هیچ فرقی ندارند، تصریح کرد: جوانان این روستا و سایر روستاها برای ما عزیزتر هستند چرا که در مناطق محروم زندگی می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به طرح‌های دولت برای آبرسانی به مناطق کم آب کشور خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امید است تا اواخر سال جاری آب آشامیدنی مناسب به این روستا انتقال یابد.
رئیس جمهور گفت: همچنین این روستا در بخش زراعی به آبخیزداری نیاز دارد و دولت تلاش می‌کند هرچه سریع‌تر این کار آغاز شود و در جلسه امروز هیئت دولت تصمیمات مقتضی در این مورد حتما اتخاذ می‌شود.
نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، وام روستایی، ایجاد مدرسه راهنمایی برای دانش‌آموزان روستاها، وام ارزان قیمت برای اشتغال جوانان و همچنین آب آشامیدنی از جمله درخواست‌های مردم روستا در جریان دیدار آنها با احمدی‌نژاد بود که رئیس جمهور خطاب به آنها گفت: دولت حتما وام ارزان قیمت در اختیار روستائیان قرار می‌دهد تا وضعیت مناسب‌تری برای خود در زندگی ایجاد کنند.
وی افزود: همچنین دولت این آمادگی را دارد تا وام اشتغال در اختیار جوانان روستا قرار دهد تا بتوانند با همکاری یکدیگر در راستای آبادانی و پیشرفت روستای خود تلاش کنند.
مردم روستاهای زیدر و حسین‌آباد سربیشه که از حضور رئیس جمهور در بین خود به شدت خوشحال بودند با سردادن شعارهایی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رئیس جمهور و دود کردن اسفند به ابراز احساسات نسبت به رئیس جمهور پرداختند و احمدی‌نژاد نیز به احساسات آنها پاسخ متقابل داد.
 
 *بررسی مشکلات اشتغال در کارگروه اشتغال به ریاست رحیمی
کارگروه اشتغال خراسان جنوبی نیز پیش از ظهر پنجشنبه به ریاست رحیمی برگزار شد.
معاون اول رئیس جمهور در این نشست با اشاره به استقبال مردم از رئیس جمهور گفت: این استقبال گسترده، با وجود تبلیغات منفی علیه دولت و بر خلاف آنچه که بدخواهان دولت میخواهند، بسیار پرشور و عظیم بود.
محمدرضا رحیمی اظهار داشت: سفرهای استانی رئیس‌جمهور هر کدام جهت‌گیری خاصی داشته است و رویکرد اصلی سفرهای دور چهارم علاوه بر رفع موانع پیش‌روی اجرای مصوبات سفرهای گذشته، رسیدگی به موضوع اشتغال استان‌ها به صورت ویژه و ایجاد فرصت‌های شغلی است.
وی با تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم استان در استقبال از رئیس جمهور تصریح کرد: مردم بیرجند و دیگر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، شور و هیجانی وصف‌ناشدنی را در استقبال از احمدی‌نژاد به نمایش گذاشتند.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: این استقبال گسترده، با وجود تبلیغات منفی علیه دولت و بر خلاف آنچه که بدخواهان دولت می‌خواهند، بسیار پرشور و عظیم بود و دولت را بر آن داشت تا همه توان خود را برای جبران لطف و محبت مردم این استان بکار بندد.
رحیمی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی بیش از 15 سال است که با مشکلات ناشی از خشکسالی مواجه است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با توسعه صادرات و گسترش تجارت مرزی و رونق بخشیدن به بخش صنعت ضمن ایجاد اشتغال در بازارچه‌های مرزی، مشکلات معیشتی مردم را رفع کرده و شرایط معیشتی آنها را ارتقاء دهیم.
وی تاکید کرد: اگر مشکل خشکسالی خراسان جنوبی که از زمین‌های وسیع و مردمان سختکوش بهره‌مند است، رفع شود، در بخش کشاورزی نیز فرصت‌های شغلی زیادی به وجود می‌‌آید.
در این جلسه استاندار، مدیران استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و مصوباتی در راستای اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان به تصویب رسید.
 
*برپایی جلسه هیئت دولت
جلسه هیئت دولت در خراسان جنوبی نیز عصر پنجشنبه و در آخرین روز سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی برگزار شد و هیچ خبری از این نشست مخابره نشد.
در حالی که خبرنگاران در انتظار نشست خبری معاون اول رئیس جمهور برای تشریح مصوبات سفر دولت بودند، این نشست لغو شد.


*احمدی‌نژاد: ایجاد اشتغال عزم جدی دولت و تمام نهادها را می‌طلبد‌
رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال نیازمند عزم جدی، بسیج سازمان‌ها و توان دولت در این زمینه است.
محمود احمدی‌نژاد ‌در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی در حالی که خراسان جنوبی را ترک می‌کرد، با اشاره به سؤال یکی از خبرنگاران پیرامون سیاست‌های دولت برای ایجاد اشتغال در کشور اظهار داشت: ایجاد اشتغال خود یک سیاست بوده و از امور در اولویت برای جوانان کشور است.
وی افزود: اشتغال نشان دهنده فعالیت‌های اقتصادی کشور در بخش های خدمات، صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و دیگر بخش‌ها است.
رئیس جمهور ادامه داد: برنامه دولت شناسایی و فعال کردن استعدادهای طبیعی و انسانی در زمینه‌های گوناگون و در تمام مناطق کشور است که در خراسان جنوبی باید به استعدادهایی همچون  گردشگری، کشاورزی، صنعت و علم و فناوری توجه شود.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه باید توجه کنند که عنصر پایه برای ساختن، تولید و اشتغال خود جوانان، مبتکران، کارآفرینان و مردم هستند و طبق قوانین وضع شده دولت نمی‌تواند در مسائل مستقیما وارد شود مگر در مواقع محدود که این امر انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: دولت در حال حاضر برای ایجاد اشتغال آموزش‌های حرفه‌ای را تقویت و پشتیبانی، زمینه‌های کار و اشتغال را معرفی و تسهیلات و یارانه‌ها را اعطا می‌کند.
رئیس جمهور یادآورشد: برای ایجاد اشتغال نیازمند عزم جدی، بسیج تمامی سازمان‌ها، توان دولت و یاری جوانان ایران زمین هستیم.
در پایان خبرنگاران خراسان جنوبی با رئیس جمهور عکس یادگاری گرفتند.
 
*احمدی‌نژاد خراسان جنوبی را به مقصد تهران ترک کرد
محمود احمدی‌نژاد عصر پنجشنبه در آخرین لحظات سفر چهارم خود به استان ضمن خداحافظی با خبرنگاران خراسان جنوبی سرزمین طلای سرخ را ترک کرد.
وی پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و پس از گرفتن عکس یادگاری با دیار طلای سرخ بدرود کرد.
 
*رحیمی به جای احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونی حاضر شد
در حالی که قرار بود رئیس جمهور از طریق صدا و سیمای استان با مردم سخن بگوید، این برنامه به رحیمی موکول شد.
معاون اول رئیس جمهور در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با مردم خراسان جنوبی از اختصاص 400 میلیارد تومان تسهیلات با اولویت اشتغال در شورای عالی اشتغال برای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مبلغ برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بسیار مناسب و راهگشا است.
محمدرضا رحیمی به بیان مصوبات شورای عالی اشتغال پرداخت و اظهار داشت: منابع بانکی خراسان جنوبی یک‌هزار و 100 میلیارد تومان است و مصارف استان یک‌هزار و 500 میلیارد تومان که اختصاص این مبالغ بسیاری از مشکلات را برای استان حل می‌کند.
وی افزود:‌ طرح‌های نیمه‌ تمام و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در اولویت اختصاص این تسهیلات قرار دارند.
معاون اول رئیس جمهور از تامین تسهیلات ارزی هشت طرح صنعتی استان به میزان 200 میلیون یورو تا پایان سال 90 خبر داد و گفت: بانک صنعت و معدن موظف به تامین این مبلغ تا پایان سال شد.
رحیمی ادامه داد: همچنین در این جلسه تصویب شد که مدت اجرا و بازپرداخت تسهیلات طرح‌های اجرایی در مناطق محروم خراسان جنوبی از هشت سال به 10 سال افزایش یابد و این تاکنون در هیچ استانی تصویب نشده است.
وی از تصویب سند توسعه اشتغال خراسان جنوبی به عنوان نخستین سند توسعه استانی در سطح کشور خبر داد و گفت: از دو سال قبل در کشور کار تدوین سند اشتغال ملی آغاز شده و در استان‌ها نیز این کار در حال انجام بوده که امروز نخستین سند اشتغال مربوط به خراسان جنوبی مورد تصویب قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور از اختصاص 55 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت به افراد جویای کار در خراسان جنوبی تا پایان سال 91 خبر داد.
رحیمی با بیان اینکه برای اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری است، افزود: دولت مصمم است که موانع اشتغال در سطح کشور برداشته شود.
وی ادامه داد: دولت در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی جدید را در سطح کشور ایجاد کرد و امسال نیز همه مسئولان در کشور مصمم بسیج هستند که 2.5 میلیون فرصت شغلی را در سطح کشور ایجاد کند.
رحیمی در ادامه اظهار داشت: تکمیل عملیات اجرایی طرح سیمان باقران یکی از این مصوبات بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت موظف به حل مشکلات این پروژه و اتمام آن شد.
وی از ارتقای ناحیه صنعتی سرایان به شهرک صنعتی خبر داد و گفت: همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه تحقیقات صنعتی شرق ایران در بیرجند اختصاص پیدا کرد.
معاون اول رئیس جمهور به مصوبات جلسه هیئت دولت در بخش فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و افزود: احداث خوابگاه دانشجویی 280 نفره در بیرجند، ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در قاین، نهبندان و فردوس، احداث سالن چندمنظوره ورزشی در سربیشه، درمیان، بشرویه، سرایان، حاجی‌آباد و خوسف و تاسیس ساختمان مرکز آموزشی فنی ‌و حرفه‌ای و احداث پردیس دانشگاهی فرهنگیان و یک اردوگاه ملی در بیرجند از جمله این مصوبات بود.
رحیمی از اختصاص 30 میلیارد ریال برای توسعه ورزش همگانی مسجد محور در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: تکمیل ورزشگاه شهید صیاد شیرازی و اختصاص 40 میلیارد ریال برای کمک به مجتمع فرهنگی و توانبخشی ایثارگران و اختصاص 30 میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدا و اختصاص 4 میلیارد ریال برای طراحی یادمان شهید و شهادت در معابر شهرستان‌های استان از جمله این مصوبات است.
وی به سایر مصوبات نیز اشاره کرد و گفت: کمک به بازسازی و مرمت اماکن ورزشی استان، ایجاد مجتمع ورزشی در مجاورت استادیوم 15 هزار نفری بیرجند، توسعه فضاهای ورزشی در روستاهای بالای 100 خانوار و ساخت دو استخر سرپوشیده در جوار مدارس سطح استان از مصوبات ورزشی جلسه هیئت دولت برای خراسان جنوبی بوده است.
معاون اول رئیس جمهور به مصوبات جلسه هیئت دولت در بخش درمان خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی سرایان، سربیشه و درمیان، آغاز مطالعه ساخت بیمارستان 32 تختخوابی در بشرویه و ارتقای بیمارستان 10 تختخوابی خوسف به 32 تختخوابی از جمله این مصوبات است.
رحیمی ادامه داد: احداث و تجهیز محل سکونت پزشکان در مراکز بهداشتی روستایی تا پایان سال 91 از جمله این مصوبات است همچنین قرار شد 30 دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سال آینده مشغول به تحصیل شوند و پس از فارغ‌التحصیلی فقط در روستاهای استان مستقر شوند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول