اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

‌گفت‌وگو با مرد شماره یک صنعت توریسم کشور؛

اجرای صحیح اصل 44 تنها راه نجات جوانان از بیکاری است

خبرگزاری فارس: مرد شماره یک صنعت توریسم کشور معتقد است که اجرای صحیح اصل 44 تنها راه نجات جوانان از بیکاری است.

اجرای صحیح اصل 44 تنها راه نجات جوانان از بیکاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین ثابت سرمایه‌گذار و مالک هتل‌‌ داریوش و پارک دولفین‌های جزیره زیبای کیش است،‌ مرد شماره یک صنعت توریسم کشور ساده و صمیمی با نگاهی عمیق بر افق‌های دور دست در ساحل پر جنب و جوش گردشگری ایران نشسته و ترسیم‌گر نقشه‌ای زیبا از این عرصه است، حسین ثابت را نباید تنها یک سرمایه‌دار بلکه باید او را یک عاشق، یک دلداده و یک فرزند از این مرز و بوم دانست که عاشقانه با وجود تمام مشکلات نام ایران را بر تارک صنعت گردشگری دنیا نقشی زرین نهاده است.
وی هم‌اکنون نامی آشنا و شناخته شده را در جهان برای خود رقم زده است. گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با حسین ثابت را در ذیل می‌خوانید:

فارس: آقای ثابت در ابتدا توضیحی را در رابطه با آغاز به کار خود در صنعت توریسم و گردشگری مطالبی بیان کنید؟
* ثابت: به نام خدا، افتخار می‌کنم که در سایه حضرت رضا(ع) متولد شدم و چیزهایی دیدم که در هر مقامی باشم، خود را خاک پای آن حضرت به حساب می‌آورم، من دوره تحصیلات تکمیلی خود را پس از اخذ دیپلم از ایران در خارج از کشور ادامه دادم و همزمان با تحصیل برای گذراندن امور زندگی خود آبونمان فروش یک روزنامه را گرفتم همچنین با پنج سال کار به بزرگترین قالی فروش اروپا تبدیل شده و 18 سال بعد نیز خود آن روزنامه با تمام پرسنلش را به استخدام خود در آوردم.
این خود یک داستان بسیار طولانی است و به دلیل کمبود وقت باید از آن گذر کرد، مدت‌ها گذشت و در سال 1978 میلادی به درخواست یکی از دوستانم و برای کمک به وی به جزایر قناری رفتم، این جزایر که در نزدیکی قاره آفریقا قرار داشته و جزو مستعمرات دولت اسپانیاست در آن موقع به صورت کنونی شناخته شده نبود، این را هم بگویم که از ابتدای کودکی من عاشق سه شغل خلبانی، تجارت و شعبده بازی بودم، همین امر سبب ورود من به یک مدرسه آموزش هدایت هلیکوپتر شد، در بسیاری از مواقع خداوند لقمه را جلویمان می‌گذارد اما نمی‌خوریم، خلاصه قالی فروشی و روزنامه را رها کردم و در آن جزیره ماندم و در کنار آن مشغول به آموزش دیدن هدایت هلیکوپتر شدم.
بعد از چند ماه در یک پرواز آموزشی به دلیل ارتفاع بیش از اندازه هدایت ما با مشکلات مواجه شد و مجبور به فرود اضطراری در یک منطقه نامعلوم شدیم، بعدها فهمیدم که این منطقه که از لحاظ ساختار جزیره بسیار زیبا و منحصر به فرد است در جنوب جزایر قناری قرار گرفته است، زیبایی خارق‌العاده این منطقه من را مجذوب خود کرد و در همان چند ساعت اول از حضورم تصمیم به ماندن و ساختن هتل در آنجا کردم، به همین منظور نخستین ساخت و سازها در این جزیره را در سال 1975 به عنوان نخستین فردی که در این منطقه هتل‌سازی می‌کرد آغاز کردم، این ساخت و سازها امروز سبب شده که گروه هتل‌های ثابت امروز بزرگترین موسسه توریستی جزایر قناری به حساب آید.
پس از این امر تاکنون 170 هتل در آنجا ساخته شده که 15 هتل متعلق به این گروه است، همچنین روزانه بیش از 100 پرواز در این منطقه انجام می‌شود.

* فارس: نحوه سرمایه‌گذاری شما در ایران و در جزایر کیش چگونه بود؟
* ثابت: 12 سال پیش به درخواست سفیر وقت ایران در بن پس از 18 سال به ایران آمده و مستقیماً به جزیره کیش که حتی نامش را هم نشنیده بودم رفتیم، با مشاهده این جزیره بسیار زیبا که دارای چهار ویژگی منحصر به فرد خورشید، خلیج فارس، ساحل زیبا و هوای دارای اکسیژن بود به فکر سرمایه‌گذاری در آن شدم و این کار غیر ممکن نیز ممکن شد.
ایده راه‌اندازی هتل داریوش کیش را نیز به خاطر هجمه‌ها و تبلیغات منفی کشورهای غربی درباره فرهنگ و تمدن باستانی ایران بنا کردم، هتل بزرگ داریوش امروز در دنیا معرف یک هنر بزرگ ایرانی است و در اصل این هتل 72 میلیون ستاره است، در همین راستا 22هزار اصله درخت نخل وارد کیش کردیم و پس از آن با خرید 600 هزار متر مربع زمین اقدام به ساخت دلفیناریوم بزرگ این جزیره نمودیم.

* فارس: به نظر شما بزرگترین مشکل پیش پای سرمایه‌گذاران صنعت توریسم چیست؟
* ثابت: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی دستوری دادند که هنوز نفهمیدیم، با اجرای صحیح این اصل تمام مشکلات بیکاری و همچنین مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی در کشور برطرف می‌شد، همچنین عدم استفاده از تجارب ارزنده افراد دارای فن از دیگر مشکلات در این عرصه است.
از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه این عرصه باید حداقل 4 هزار میلیارد دلار به توریسم کمک شود، درایت رهبر فرزانه انقلاب در نگاه جامع به صنعت گردشگری منحصر به فرد بوده است.

* فارس: نظرتان در رابطه با گردشگری شهر خودتان، مشهد چیست؟
* ثابت: مشهد به دلیل وجود بارگاه منور و ملکوتی حضرت رضا (ع) دارای ظرفیت خارق‌العاده‌ای است که از آن به هیچ وجه استفاده نشده است، در حال حاضر توریست در این شهر با جیب پر آمده و با جیب پرتر از آن خارج می‌شود.
باید با یک برنامه‌ریزی حساب شده و اصولی برای افزایش ماندگاری زائر و مسافر و استفاده از ظرفیت‌های جانبی شهر مشهد تلاش کرد.
نبود یک پارک مناسب و فضای سبز کافی در شهر مشهد از دیگر مشکلات این عرصه که با مساعدت و همکاری آقای شهردار مشهد باید برطرف شود، همچنین مسافر باید با اقامتی حداقل سه روزه در این شهر به جز زیارت حرم مطهر رضوی، از شهر توس میراث بزرگ حکیم سخندان ایران و پارک‌ها و فضاهای مناسب این شهر استفاده کند.
در همین راستا با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم با کمک شورای شهر و شهرداری مشهد پارک شادی با سرمایه‌گذاری اینجانب در پشت کوهسنگی احداث و بتوانیم پیکر 86 تنی فردوسی در 12 متر در آن در آوریم.
صنعت گردشگری ایران باید با دید بازتری نسبت به افق‌های آینده در اعتلای خود تلاش کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول