اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

برطرف کردن بیکاری از مقدمات ازدواج جوانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: گیلان بر اساس آمارهای موجود، جزو استان‌های با آمار بیکاری بالاست و برطرف شدن بیکاری یکی از مقدمات ازدواج است.

برطرف کردن بیکاری از مقدمات ازدواج جوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد (ع) نهمین امام شیعیان است و در سال 195 هجری‌قمری در مدینه متولد شد و در سال 220 در سن 25 سالگی به شهادت رسید.
وی با بیان حدیثی از این امام همام اذعان داشت: امام جواد (ع) فرمودند زینت فقر این است که انسان عفیف باشد و دست نیاز به طرف هر کسی دراز نکند.
خطیب موقت رشت ادامه داد: امام می‌فرماید: زینت بی‌نیاز شکر است و انسان در مواقع بی‌نیازی شکر خداوند را به‌جا می‌آورد و انسان غنی هر لحظه باید شکر خداوند را به‌جا آورد.
وی با اشاره به اینکه ائمه (ع) به دلیل منصوب به خداوند توانایی انجام امامت را دارند، تصریح کرد: تفکر شیعه که امروز به ما رسیده در فضاهایی که علیه ائمه (ع) بوده رشد کرده است.
شفیعی‌زاده یکی از موانع اساسی ازدواج را بحث اشتغال جوانان دانست و ابراز داشت: پس از 33 سال  از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته‌ایم برای تمام جوانان ایجاد اشتغال کنیم.
وی بیکاری را زیبنده نظام اسلامی ندانست و افزود: گیلان بر اساس آمارهای موجود، جزو استان‌هایی است که آمار بیکاری جوانان در آن بالاست و برطرف شدن بیکاری یکی از مقدمات ازدواج است.
امام جمعه رشت با اشاره به نزدیک شدن سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بیشترین نقش را در جنگ داشتند و 36 هزار دانش‌آموز در کشور در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
وی شهادت چهار هزار شهید فرهنگی در دوران دفاع مقدس را نشانه نقش بارز جامعه فرهنگیان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: 13 آبان روز  استکبارستیزی است.
شفیعی‌زاده در ادامه به کشته شدن قذافی اشاره کرد و ابراز داشت: وضعیت این دیکتاتور بسیار اسفناک بود و سنت الهی جاری شد.
وی با اشاره به اینکه انقلابیون مصری خواستار بیرون ریختن استخوان‌های پوسیده محمدرضا پهلوی از مصر شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سنت خداوند درباره دیکتاتورها مشاهده می‌شود.
امام جمعه موقت رشت به انتخابات آینده مجلس اشاره کرد و افزود: انتخابات این دوره بسیار پیچیده است و تاریخ نشان داده که بزرگان تذکراتی را برای حفظ انقلاب داده‌اند.
وی از مسئولان گیلان خواست تا به تذکرات آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در این استان توجه داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول