اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل خبر داد:

تشکیل کمیته مشاوره خانوادگی برای زوج‌های جوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از تشکیل کمیته مشاوره خانوادگی برای زوج‌های جوان این استان خبر داد.

تشکیل کمیته مشاوره خانوادگی برای زوج‌های جوان
خدیجه جعفری در حاشیه جلسه تبیین راهکارهای آسان‌سازی ازدواج در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تکیه بر احکام اسلامی و تبعیت از آن منجر به تشکیل نهاد خانواده می‌شود که ثمره و فرجام آن تربیت فرزندان صالح و شایسته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از معضلات امروز ما توجه خانواده‌ها به تشریفات و تجملات و رواج برخی چشم هم چشمی‌هاست که در این زمینه وظیفه پدران و مادران با تجربه است که فرزندان خود را با الگوی شایسته ائمه اطهار در ساده‌زیستی تربیت کنند و به سلامت خانواده تضمین دهند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل علت اصلی بحران نظام خانواده در غرب را بی‌توجه بودن به اصول تربیتی، معنوی و عاطفی اعلام کرد و افزود: توجه به فرهنگ قناعت و ساده زیستی سبب می‌شود تا فرزندان نیز تربیتی صحیح و کم‌توقع داشته باشند.
جعفری خاطرنشان کرد: در این زمینه هر دو طرف اعم از زن و مرد باید اصول زندگی ساده، بی‌آلایش اما متکی به مهر و عاطفه را رعایت کرده و به فرزندان خود یاد دهند.
وی ضرورت آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی را در آغاز زندگی مشترک بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: همان گونه که قرآن کریم اعلام می‌کند، زنان و مردان باید مکمل هم باشند و مایه آرامش و طمانینه و همراهی خوب و بی‌مثال همدیگر شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود از تشکیل کمیته مشاوره خانوادگی برای زوج‌های جوان خبر داد و به خبرنگار فارس ابراز داشت: ما در صدد احیای سنت حسنه حکمیت که در گذشته رواج داشت هستیم، چرا که معتقدیم اعضای این کمیته که کارشناسان و مشاوران زبده هستند می‌توانند با مشاوره‌های صحیح و دقیق در تشکیل خانواده و تحکیم این بنیان متعالی بسیار موثر و مفید باشند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز تنها زنان ما دچار تجملات نشده‌اند بلکه گاه مردان نیز با بی‌توجهی محض در این دام گرفتار می‌آیند که باید هر دو طرف به اصل ساده‌زیستی به ویژه الگو قرار دادن فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) در آغاز زندگی مشترک دقت کامل داشته باشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول