اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه کودک اصفهان:

مشاوران به بحث مشاوره کودک اهمیت نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر خانه کودک اصفهان گفت: بیشتر مشاوران اصفهان به امر مشاوره تحصیلی و خانوادگی می‌پردازند و به موضوع مشاوره کودک توجه کافی ندارند.

مشاوران به بحث مشاوره کودک اهمیت نمی‌دهند
زهره ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه افرادی که در حوزه کودک به شکل اختصاصی کار می‌کنند بسیار کم هستند، تصریح کرد: می‌توان گفت خانه کودک تنها مرکزی است که به شکل دائمی و هفتگی به این امر می‌پردازد.
مدیر خانه کودک اصفهان ادامه داد: با وجود اینکه مشکلات کودکان نیازمند توجه ویژه است، بیشتر مشاوران اصفهان به امر مشاوره تحصیلی و خانوادگی می‌پردازند و به موضوع مشاوره کودک توجه کافی ندارند.
وی تاکید کرد: سعی ما بر این است که از افرادی در برنامه‌هایمان استفاده کنیم که متخصص تربیت کودک باشند اما با توجه به کمبود افراد متخصص کودک قصد داریم با برگزاری ویژه برنامه‌های اختصاصی کودکان کارشناسان را وادار کنیم در زمینه کودکان به شکل تخصصی کار کنند.
ابوالقاسمی با اشاره به علل مشکلات کودکان بیان داشت: گرچه بیشتر مشکلات کودک در راستای مشکلات زوجین ایجاد می‌شود اما نیاز به پرداختن به مشکلات کودکان به طور جداگانه نیز به خوبی محسوس است.
این کارشناس کودک در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های خانه کودک اصفهان تصریح کرد: این مرکز علاوه بر آموزش‌های عمومی اقدام به برگزاری سلسله کلاس‌های تخصص ویژه کودکان کرده است.
وی افزود: هر ساله در اتاق فکر خانه کودک با حضور اساتید دانشگاه حوزه کاری این مرکز تعیین می‌شود که در سال گذشته محور برنامه‌های خانه کودک "عدم تمرکز کودکان و راه‌های پیشگیری و درمان آن" با توجه به وفور این معضل در کشور بود که امسال نیز ادامه یافت.
ابوالقاسمی برگزاری کلاس بازی و تمرکز را از جمله فعالیت‌های آموزشی این مرکز در راستای بالا بردن تمرکز کودکان برشمرد و اضافه کرد: با بررسی‌های کارشناسی مشخص شده است که کودکان چهار ساله به مادرشان بسیار وابسته‌اند و ارتباطات اجتماعی ضعیفی دارند، به همین دلیل کلاس آموزشی با نام مهارت‌های ارتباطی نیز برای کودکان چهار ساله تدارک دیده‌ایم.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مرکز برگزاری کلاس‌های خلاقیت کودک، استعدادیابی کودکان پنج سال به بالا به همراه مشاوره با مادران به منظور کشف گرایش‌ها و تمایلات کودک، کلاس مهارت‌های زندگی برای آموزش ارتباط، تعامل و همکاری با دیگران و کلاس بازی و درمان است.
مدیر خانه کودک اصفهان تاکید کرد: این مرکز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک کرده است که این ماه با موضوع آموزش فلسفه برگزار و به بررسی چگونگی تقویت روحیه پرسش‌گری در کودکان می‌پردازد.
به گزارش فارس، سلسله نشست‌های "من و کودک من" پنج‌شنبه هر هفته ساعت ۱۶در محل خانه کودک واقع در حد فاصل سی‌وسه‌پل و پل ابوذر، جنب باغ نور برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس فوق مراجعه و یا با شماره 6275040 تماس بگیرند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول