اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار اردبیل خبر داد:

تقویت مشاوره‌های خانوادگی با محور احیای حکمیت

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در راستای احیای سنت حسنه حکمیت در میان خانواده‌ها و در راستای کاهش طلاق، مشاوره‌های خانوادگی تقویت می‌‌شود.

تقویت مشاوره‌های خانوادگی با محور احیای حکمیت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل پیش از ظهر امروز در کار گروه امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار داشت: کمیته‌های سه‌گانه جهاد اقتصادی، طلاق و حجاب و عفاف باید در استان تشکیل شود که در این راستا همکاری مناسب و مستمر دستگاه‌های اجرایی را طالب هستیم.
وی با بیان اینکه اعضای کارگروه تخصصی بانوان در نیمه اول سال جاری در راستای فعالیت‌های بانوان اقدامات موثری را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان اردبیل از طریق مجلس به استانداری‌ها ابلاغ شده و با مشارکت معاونت برنامه‌ریزی در راستای فعالیت‌‌های بانوان با عنوان طرح تحرک، فعالیت‌های خود را مدون می‌کنیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه اداره کل ورزش  و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در این طرح نقش عمده‌ای را بر عهده دارند، افزود: طرح‌هایی از سوی دستگاه‌ها به منظور اجرا در سال جاری ابلاغ شده که انتظار می‌رود دستگاه‌های دخیل، کارگروه امور بانوان را در راستای ارتقای فعالیت‌ها و در حوزه کمی و کیفی همراهی کنند.
جعفری‌اصل تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف را جزو مصوبات سال جاری اعلام کرد و گفت: در این راستا کمیته تخصصی مد و لباس فعالیت خود را آغاز می‌کند که در این راستا طرح تحرک در استان به منظور شناسایی دختران نخبه و شناسایی آنان اجرا می‌‌شود.
مشاور استاندار اردبیل کاهش آسیب‌های خانواده، ارتقای سطح سلامت بانوان، کاهش بیماری‌های بانوان و.... را از عمده وظایف کارگروه بانوان و خانواده اعلام کرد و ابراز داشت: نظارت بر مهد‌های کودک، ترویج ازدواج آسان و ورزش بانوان، کاهش بیماری‌های زنان، غربالگری بیماری‌های خاص زنان و... در استان اردبیل مصوب شده و در نیمه دوم سال بانوان به صورت رایگان زیر پوشش غربالگری بیماری قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین اجرای برنامه‌های طرح مطهره، رحمت، تحرک و آیین زندگی متعالی را یادآور شد و اظهار داشت: این برنامه‌ها با هماهنگی دفتر امور فرهنگی و اجتماعی اجرا شده و در حال تبادل فرهنگی با کشورهای همجوار هستیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول