اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان خبر داد:

انتشار نخستین مجله کشوری مشاوره و روان درمانی خانواده در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان از انتشار و چاپ نخستین مجله مشاوره و روان درمانی خانواده در سطح کشور توسط این دانشگاه خبرداد.

انتشار نخستین مجله کشوری مشاوره و روان درمانی خانواده در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی شنبه‌شب در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سالن دولت استانداری اظهار داشت: با توجه به فعالیت گسترده گروه‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و جامعه شناسی دانشگاه کردستان  وزارت علوم داوطلبانه امتیاز چاپ اولین مجله مشاوره و روان درمانی خانواده را به این استان اعطا کرد.
وی انتشار این مجله را یکی از افتخارات دانشگاه کردستان ذکر کرد و افزود: مطالب مندرج در این مجله توسط اساتید و صاحب‌نظران اکثر دانشگاه‌های مطرح کشور نگاشته شده است.
وی با تاکید بر راه‌اندازی مرکز روان درمانی خانواده در این استان، تصریح کرد: در بیشتر استان‌های کشور تعداد زیادی مرکز روان‌درمانی فعال است ولی متاسفانه در کردستان تاکنون مرکز مشاوره‌ای قوی و فعالی راه‌اندازی نشده است.
 رئیس دانشگاه کردستان آمادگی این دانشگاه را برای راه‌اندازی مرکز مذکور اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در سطح استان به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.
امینی خواستار تخصیص اعتبار برای ساخت ساختمان این مرکز در دانشگاه کردستان شد و اضافه کرد: راه‌اندازی این مرکز به طور یقین تاثیرگذارترازبسیاری از پروژه‌ها است.
وی یکی از مشکلات موجود دانشگاه را کمبود خوابگاه ذکر و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 5 هزار دانشجو را در خوابگاه‌های این دانشگاه اسکان داده شده‌اند.
به گفته وی، در حال حاضر ضریب جذب دانشجو 3.5 درصد است که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 5.5 درصد افزایش یابد.
وی لازمه رسیدن به ضریب مذکور را برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های موجود برای تحقق برنامه پنجم توسعه در راستای جذب بیشتر دانشجو تامین خوابگاه است.
وی با اشاره به اینکه ساختمان مناسب خوابگاه در سنندج وجود ندارد،ادامه داد: حداقل در مناطق محروم دولت اعتبار ساخت خوابگاه را تامین کند.
رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد: با شرایط موجود برای سال آینده در جذب دانشجو با مشکل روبه‌رو خواهیم شد که به ناچار باید تعدادی از رشته‌های کارشناسی را کاهش دهیم.
امینی در ادامه به تعداد اعضای کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری اشاره کرد و افزود: این کارگروه هفت عضو دارد که چهار نفر از آن‌ها در زیر مجموعه استانداری و مابقی را نماینده دانشگاه‌ها تشکیل داده‌اند.
وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: در این کارگروه آموزش و پژوهش بسیار کم‌رنگ دیده شده و تحول اداری کاملا بر آن غلبه پیدا کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول