اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی:

295 سکه دوره تیموری در نیشابور کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از کشف 295 سکه دوره تیموری در این شهرستان خبر داد.

295 سکه دوره تیموری در نیشابور کشف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سرهنگ مصطفی شوشتری اظهار داشت: این تعداد سکه از دو نفر در یکی از روستاهای شهرستان نیشابور کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه قدمت این سکه‌ها 500 سال تخمین زده می‌شود اظهار داشت: جنس این سکه‌ها نقره بوده و توسط یکی از کشاورزان منطقه کشف شده است.
شوشتری افزود: متأسفانه کشاورزان و روستائیان در محوطه‌ها و سایت‌های تاریخی اقدام به حفاری و گود برداری می‌نمایند که طبق قانون این عمل جرم محسوب می‌شود.
شوشتری با بیان اینکه در صورتی که شهروندان در حین حفاری و ساختمان‌سازی در غیر محوطه‌های تاریخی به آثاری از گذشتگان برخورد کردند، ‌باید ضمن توقف عملیات مراتب را سریع به یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی استان اعلام کنند، افزود: بدیهی است سیاست‌های تشویقی مناسبی در زمینه کاشفان آثار و اقلام تاریخی در نظر گرفته شده است.
وی با توجه به تصویب کلیات آزادسازی خرید و فروش آثار منقول دارای ارزش تاریخی، این امر را منوط به شناسنامه‌دار شدن اقلام ذکر شده و نیز ابلاغ قانون تصویبی دانست و افزود: لازم است دارندگان اشیای تاریخی ضمن مراجعه به میراث فرهنگی نسبت به شناسنامه‌دار کردن آثار خود اقدام لازم را بعمل آورند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول