اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خرمشهر:

13 آبان بر پیشانی افتخار ایران حک شده است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار خرمشهر گفت: 13 آبان بر پیشانی تاریخ افتخار ایران حک شده است.

13 آبان بر پیشانی افتخار ایران حک شده است
هوشنگ محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر به‌مناسبت گرامیداشت روز دانش‌آموز اظهار داشت: روز سیزده آبان،  حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده و چه عجیب که ردپایی ثابت در تمام این حوادث به چشم می‌خورد.
وی افزود: ردپای استکبار جهانی در تبعید امام در سال 42، در کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‌اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامی‌مان زدند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند 15 سال بعد غیور مردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند.
وی با بیان اینکه آنان درس را نه در پشت نیمکت‌های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجرکشیده در کوچه و بازار آموختند،‌ گفت: در آن روزها حتی گفت‌وگوهای کودکان خردسال نه بر سر بازی‌ها و بازیچه‌ها که از ظلم شاه و  راهپیمایی‌ها بود.
محمدپور عنوان کرد: چگونه نوجوانی که در ابتدای زندگی است، به بلوغ فکری و عقیدتی می‌رسد و خود را در جریان انقلابی وارد می‌کند که لازمه آن شناخت است.
وی اضافه کرد: رشادت‌های شهید محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی در دوران دفاع مقدس الگویی برای همه دانش‌آموزان است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر افزود: ایثارگری و جانفشانی 36 هزار دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس که نمونه بارز آن شهید فهمیده بود ریشه انقلاب نوپای اسلامی را به رهبری امام خمینی(ره) آبیاری و آن را تنومند و استوار کرد.
وی بر اجرای برنامه‌ریزی منسجم برای الگوسازی جوانان از شهید فهمیده و شهید محمدی تأکید کرد و گفت: با برجسته کردن جایگاه این شهدا می‌توان ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده انتقال داد.
محمدپور با بیان اینکه امام راحل همواره خود در رأس مبارزه قرار می‌گرفت، بیان کرد: این اساس اندیشه امام در مبارزه علیه ظلم ستم شاهی است و چون از جان برخاسته بر دل مردم نیز می‌نشیند.
وی گفت: در سایه این تعالیم است که نوجوان روزهای انقلاب، دانش‌آموز روزهای پرشور مبارزه و حماسه، از راهپیمایی‌ها، مبارزات و شعارها بیش از درس‌های مدرسه، تعلیم یافته و برای فراگیری بیشتر در روز 13آبان 57 مدارس را به تعطیلی می‌کشانند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول