اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم:

رویدادهای 13 آبان نقطه عطف تاریخ نظام است

خبرگزاری فارس: فرماندار طارم گفت: رویدادهای مهم و تاریخی 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است.

رویدادهای 13 آبان نقطه عطف تاریخ نظام است
غلامحسین رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال جاری با توجه به خیزش‌های صورت گرفته در منطقه، جریان وال استریت و برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان بیشتر نمود پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه در اقصی نقاط جهان در راستای انتخاب جهانی عاری از ظلم و بیداد تلاش می‌شود، افزود: سقوط دیکتاتورهای یکی پس از دیگری سرآغازی دیگر برای ملت‌های زیر یوغ ستمگران است.
فرماندار طارم بر ضرورت حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد و افزود: آغاز جنبش و حرکت عظیم وال استریت در راستای حل مشکلات اقتصادی می‌طلبد که مردم نیز با تایید حرکت‌های مردم جهان، آنان را دعوت کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران الگوی جهانیان هستند، یادآور شد: تداوم این حرکت‌ها موجب بیداری مردم جهان و پیروزی انقلاب در صحنه‌های مختلف می‌شود.
رجبی ادامه داد: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.
وی با بیان اینکه این سه واقعه در سه دوره مختلف رخ داده است، افزود:  به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. 
فرماندار طارم تصریح کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست.
وی متذکر شد: چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.
رجبی با بیان اینکه رویدادهای مهم و تاریخی 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: قطعا باید در بیان اهداف و نتایج این روز در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برنامه‌های مطلوبی برگزار شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضرت امام خمینی (ره) از سال 1340 رسما مبارزات خود را با رژیم منحوس پهلوی آغاز کرد و تا سال 1343 ادامه داشت و با توجه به اینکه این رژیم موقعیت خود را در خطر می‌دید دیگر تاب و توان تحمل امام (ره) را نداشت و با تبعید ایشان به ترکیه در همین سال بر این باور بود که می‌تواند با اهداف اسلام خواهانه ایشان مقابله کند.
فرماندار طارم گفت: با وجود اینکه امام (ره) در خارج از کشور و به دور از مردم بود ولی راهنمایی‌ و ارشادات ایشان به طور پیوسته ادامه داشت تا اینکه انقلاب در سال 57 نتیجه داد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول