اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

13 آبان 58 ابهت آمریکا شکسته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به دست دانشجویان خط امام سرآغاز موجب شکستن ابهت آمریکا شد.

13 آبان 58 ابهت آمریکا شکسته شد
موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های مختلف همواره مورد توجه بوده و مردم ایران با درک موضوعات و حوادث مختلف جهان در این صحنه و در راستای دفاع از نظام و اهداف انقلاب اسلامی به صحنه آمده و از این ارزش‌ها و آرمان‌ها دفاع کرده‌اند.
وی با اشاره به وضعیت کنونی جهان در عرصه‌های مختلف از جمله سقوط دیکتاتورهای زمان و مسائل سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکایی، تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان از دیدگاه دشمنان و دوستان نظام جمهوری اسلامی متفاوت بوده و دیدگاه‌های متفاوتی را می‌طلبد.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: دوستان و طرفداران نظام جمهوری اسلامی تجدید بیعت مردم با انقلاب و آرمان‌های آن را ضروری دانسته و همواره با حرکت‌های مردم هم صدا هستند.
وی افزود: حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی پس از 32 سال از پیروزی آن موجب بروز رویدادها و انقلابات جدیدی در منطقه خاورمیانه بوده و بهارهای عربی و سقوط دیکتاتورها یکی پس از دیگری حقانیت و پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره) را به خوبی عیان می‌سازد.
متوسلین با اشاره به مناسبت‌های 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به دست دانشجویان خط امام سرآغاز و نقطه عطفی در مبارازت مردم در مقابل زورگویان و شکستن ابهت آمریکا در جهان عنوان کرد و افزود: از نظر قوانین بین‌المللی سفارت هر کشور در کشوری دیگر به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود که دانشجویان خط امام با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا عظمت انقلاب را در به تصرف آوردن خاک کشور آمریکا را نشان داد.
وی یادآور شد: در آن مقطع زمانی با طرفداران انقلاب که خود را با اهداف انقلاب همفکر اعلام می‌کردند، اما در عمل با روش انقلاب مخالفت می‌کردند بروز کردند که امام با شناخت این عناصر و با همت مردم از حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی بی‌بهره ماندند.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: اهمیت حضور مردم در راهپیمایی‌های مختلف نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و با برگزاری باشکوه آن شاهد توجه جهانیان به این حرکت‌ها و رخدادهای عظیم فرهنگی است.
وی افزود: دشمنان انقلاب منتظرند که کی و با چه توطئه‌ای مردم از انقلاب اسلامی رویگردان می‌شوند اما حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان خط بطلانی بر این آرزوهای واهی کشیده و دشمنان را در رسیدن به اهداف خود مایوس می‌کند.
متوسلین با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) در سال 42 این امر را آغازی برای مبارزات علنی علیه رژیم پهلوی عنوان کرد و گفت: رژیم پهلوی با دور کردن امام خمینی (ره) پایه‌های رژیم را می خواست محکم کند در حالی که با تبعید امام ارتباط معنوی امام و ملت بیشتر شد و مردم همواره به دنبال اهداف امام بودند.
وی یادآور شد: گرچه از نظر جغرافیایی و بعد مساحت امام از انقلاب و مردم دور شد اما ارتباط معنوی و اعتقادی مردم با امام راحل موجب شد این ارتباط بیشتر شده و مردم در جریان همه برنامه‌های امام در راستای پیروزی انقلاب در سال‌های آینده قرار گرفتند.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: روز دانش‌آموز 13 آبان 1357 در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد.
وی ادامه داد: همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند که تاریخ نشان می‌دهد که به این وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌اند.
متوسلین با بیان اینکه جوانان پر شور و خداجو، در این روز تجمع عظیمی را به راه انداخته بودند، یادآور شد: پیروزی از آن انقلاب اسلامی بود این راه همواره در همه عرصه‌های قبل از پیروزی انقلاب رخ داده است
وی افزود: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: به همین دلیل یکسال پس از شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه و در سالروز 13 آبان 58 ایران اسلامی شاهد جلوه دیگری از این رویارویی میان جبهه حق علیه باطل بود در این روز به یکباره به حیات سیاسی مملو از خباثت امریکا و عملکرد سازمان جهنمی سیا در ایران خاتمه داده شد.
وی با بیان اینکه رویدادهای مهم و تاریخی 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: قطعا باید در بیان اهداف و نتایج این روز در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برنامه‌های غنی داشته باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول