اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان صورت گرفت؛

اعلام مسیرهای راهپیمایی 13 آبان در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تعیین مسیرهای راهپیمایی 13 آبان در رشت خبر داد.

اعلام مسیرهای راهپیمایی 13 آبان در رشت
حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت 13 آبان را سرچشمه روشنگری و سرلوحه ولایت‌پذیری نوجوانان و جوانان دانست و اظهار کرد: عظمت این روز به حدی بود که امام (ره) آن را انقلاب دوم تعبیر کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به سه رخداد بزرگ در 13 آبان افزود: با تبعید امام راحل در 13 آبان سال 43، دشمن بر این گمان بود که ارتباط مردم با امام (ره) را قطع کند اما پیوند معنوی امت با امام راحل جدایی‌ناپذیر بود.
وی شهادت دانش‌آموزان در سال 57 را از دیگر افتخارهای انقلاب در این روز برشمرد و خاطرنشان کرد: شهادت دانش‌آموزان آغاز شمارش معکوس برای سقوط رژیم شاه بود.
اشجری به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 اشاره و بیان کرد: در این مقطع مردم خواستار استرداد شاه فراری از آمریکا بودند.
وی تسخیر لانه جاسوسی را یک اقدام شجاعانه از طرف دانشجویان پیرو خط امام (ره) نامید و تصریح کرد: این حرکت تاثیر شگرفی در سیاست داخلی و خارجی ایران داشته است.
این مسئول، شرکت مردم در راهپیمایی 13 آبان را نشان‌دهنده تداوم مبارزه ملت با استکبار جهانی خواند و عنوان کرد: در روز 13 آبان وظیفه همه مردم است تا بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا بیعت دوباره داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای 60 ویژه برنامه در این روز اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کاریکاتور و برگزاری تئاتر خیابانی در محل راهپیمایی روز 13 آبان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و ارسال پیامک به مشترکان تلفن همراه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز 13 آبان در استان اعلام شده است.
اشجری با اشاره به برنامه‌های دستگاه‌های مختلف گیلان، بیان کرد: برگزاری مسابقه عکاسی با گوشی‌های تلفن همراه و برگزاری مسابقه استانی ارسال پیامک با موضوع تنفر از شیطان بزرگ آمریکا توسط اداره آموزش و پرورش گیلان و مفروش کردن میدان شهرداری با پرچم آمریکا توسط شهرداری رشت انجام می‌شود.
وی‌ برگزاری نشست‌های سیاسی با حضور دانش‌آموزان و تحلیل‌گران سیاسی توسط بسیج دانش‌آموزی، چاپ ویژه‌نامه تحلیلی با موضوع استکبار‌ستیزی و بیداری اسلامی توسط بسیج دانشجویی را از دیگر برنامه‌های ویژه روز 13 آبان برشمرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی روز 13 آبان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز 13 آبان با روز جمعه مصادف شده و برگزاری نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است پس از اتمام مراسم که نیم ساعت قبل از اذان ظهر خواهد بود، نمازگزاران با اتوبوس‌هایی که تهیه دیده شده به طرف میعادگاه نماز جمعه فرستاده می‌شوند.
وی تعیین مسیرهای چهارگانه راهپیمایی 13 آبان در رشت را به شرح زیر اعلام کرد:
مسیر شماره یک، سپاه پاسداران‌ـ‌میدان فرهنگ ‌ـ‌ چهار‌راه قدس‌ـ‌میدان شهدای ذهاب (شهرداری)
مسیر شماره دو، شهید انصاری ‌ـ ‌خیابان سعدی ‌ـ‌ میدان شهدای ذهاب (شهرداری)
مسیر شماره سه، میدان دفاع مقدس‌ ـ‌ خیابان لاکانی‌ ـ‌ میدان سیدجمال‌الدین اسدآبادی «سبزه‌میدان» ـ میدان شهدای ذهاب (شهرداری)
مسیر شماره چهار، دانشگاه علوم پایه ‌ـ‌ خیابان نامجو ـ ‌خیابان حافظ ‌ـ ‌خیابان امام خمینی (ره) ‌ـ ‌میدان شهدای ذهاب (شهرداری)
به گزارش فارس، مراسم راهپیمایی 13 آبان از ساعت 9 صبح از مسیرهای تعیین شده آغاز می‌شود و سخنران این مراسم مهدی سعادتی، استاندار گیلان است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول