اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف همدان خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه 120 واحدی اوقاف همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: به محض وصل شدن گاز خانگی، پروژه 120 واحدی زوج‌های جوان اوقاف همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه 120 واحدی اوقاف همدان
حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار در خصوص وضعیت پیشرفت ساختمان‌های 120 واحدی زوج‌های جوان اوقاف که در شهرک مدنی واقع است، اظهار کرد: به محض اینکه وصل شدن گاز خانگی، این پروژه آماده بهره‌برداری است.
وی تصریح کرد: پروژه 120 واحدی زوج‌های جوان اوقاف و امور خیریه همدان، 3 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه داشت که در حال حاضر آماده بهره‌برداری بوده و به زودی به افتتاح می‌رسد.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در ارتباط با وضعیت موقوفه باغ بهشت همدان نیز با اشاره به احداث بلوار 75 متری سیدالشهدا(ع) گفت: در حال حاضر این بلوار در مرحله جدول‌گذاری است و نصف عملیات اجرایی این کار نیز انجام شده و در حال اجراست.
وی بیان کرد: در موقوفه باغ بهشت همدان، آرامگاه‌ها و قبور دو طبقه نیز در حال ساخت است که اولویت واگذاری طبقه دوم قبور با بستگان درجه 1 است.
رضوی عنوان کرد: عملیات محوطه سازی 5 هزار متر مربع از موقوفه باغ بهشت همدان که شامل فضای سبز، سنگ چینی، جالیز و احداث حوض و آب نماست نیز با هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیون تومان، انجام شده و می‌توان گفت که تاکنون 70 درصد کار نیز اجرایی شده است.‌
وی با اشاره به نصب چراغ‌های برق و نورپردازی برای حوض موقوفه باغ بهشت، با بیان اینکه آبنما و نورپردازی حوض، در مرحله بهره‌برداری کامل است، تصریح کرد: سالن مراسم حسینیه سیدالشهدا(ع) نیز به اتمام رسیده برای این مجموعه حدود 250 میلیون تومان از اعتبارات خود موقوفات هزینه کردیم که طی مراسمی با حضور مسئولان استان یا شهرستان افتتاح می‌شود.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در خصوص وضعیت امامزاده عبدالله(ع) همدان نیز بیان کرد: عملیات جدول‌گذاری و جالیز توسط شهرداری انجام شده و سنگ‌چینی دور دیوارها نیز تقریبا 98 درصد به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به فعالیت سنگ‌تراشان ماهر در امامزاده عبدالله(ع)، یادآور شد: درهای چوبی این امامزاده توسط یکی از هنرمندان برجسته همدان آماده شده و دو در نیز نصب شده که هر کدام  12 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.
رضوی با اشاره به اتمام کار اجرایی دو شبستان امامزاده عبدالله، گفت: در حال حاضر فقط گچ‌بری قسمت محراب یک شبستان به اتمام نرسیده که به زودی انجام می‌شود.
وی در پایان با اشاره به انجام نورپردازی گلدسته‌ها، مناره و گنبد امامزاده عبدالله(ع) همدان از هزینه اوقاف، اظهار کرد: تا یک ماه آینده بحث شبستان‌ها و تربت این امامزاده نیز به اتمام می‌رسد و زائران می‌توانند از آن به طور کامل استفاده کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول