اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور مسئولان کشوری؛

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل معرفی شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و کشوری، خادمان و متولیان مساجد و واقفان استان اردبیل، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه این استان معرفی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل معرفی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل که پیش از ظهر امروز و در سالن فدک اردبیل برگزار شد، مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل دارای ظرفیت عظیم فرهنگی و مساجد است که پرداختن به هر یک از این ظرفیت‌ها توسعه و آبادانی استان را رقم می‌زند.
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی ساماندهی بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد و موقوفات را از جمله اقدامات انجام گرفته در مدت زمان حضور خود در استان اعلام کرد و افزود: در این مدت با اختصاص 100 میلیارد ریال از منابع ملی استانی به حوزه مساجد استان موفق شدیم 60 مسجد را ساخته و تحویل اهالی دهیم.
این مسئول با اشاره به اینکه مقبره امامزادگان را در استان اردبیل احیا و نسبت به ساماندهی آنان اقدام کردیم، خاطرنشان کرد: در این حوزه 22 هزار متر مربع آماده‌سازی زیرساخت انجام گرفته که امامزاده سید دانیال با زیربنای سه هزار متر مربع، امامزاده سید حسن هریس 800 متر مربع و سید احمد معراجی خلخال با دو هزار متر مربع از جمله این اقدامات است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه اغلب موقوفات در استان مربوط به مسائل فرهنگی است و با تاکید بر اینکه 70 درصد موقوفات در این حوزه ساماندهی شد، افزود: ‌با تبدیل بقاع متبرکه به اماکن مذهبی موفق شدیم کرسی‌های تلاوت قرآن را در این بقاع به انجام برسانیم.
وی همچنین به آزادسازی حریم برخی از امامزاده‌ها از جمله سید صدر‌الدین در محله وحدت اردبیل اشاره کرد و افزود: ‌این امامزاده بعد از 90 سال از اسارت حریم خصوصی رها شد و به همت هیئت امنا و مسئولان استانی، این امامزاده در زیربنایی به مساحت دو هزار و 850 متر مربع در حال ساخت و انجام فونداسیون است.
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین به کارهای انجام گرفته در حوزه سایر امامزاده‌ها در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: سر مبارک امامزاده صالح در تهران دارای مکانی عظیم، متعالی و تجلی‌گاه عرفان الهی و اسلامی است اما در استان اردبیل این مکان محقر برازنده تن مبارک آن حضرت نیست و با وجود کارهای انجام شده در محوطه‌سازی این امامزاده باید برای تبدیل آن به یک قطب فرهنگی تلاش گسترده‌ای انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی تقدیر و حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری به سمت مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل انتخاب شد.
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی نیز در سمت مدیرکل آذربایجان شرقی خدمت خواهد کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول