اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد:

راه‌اندازی غرفه دائمی صنایع دستی زندانیان در زندان اسکندر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه‌اندازی غرفه دائمی اداره کل زندان‌های استان یزد در زندان تاریخی و توریستی اسکندر خبر داد.

راه‌اندازی غرفه دائمی صنایع دستی زندانیان در زندان اسکندر
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام رضایی صبح امروز در بازدید از زندان مرکزی یزد و برنامه‌های صنایع دستی این مرکز در نشستی با مدیرکل زندان‌های استان یزد اظهار داشت: صنایع دستی مددجویان زندان‌های یزد در زندان تاریخی و توریستی اسکندر به نمایش گذاشته و به فروش خواهد رسید.
وی با تاکید بر لزوم بررسی گسترش راهکارهای همکاری بین زندان‌های یزد و میراث فرهنگی در راستای پیشبرد اهداف آموزشی، تربیتی و نیز کمک به ایجاد اشتغال و توان مالی مددجویان اظهار داشت: میراث فرهنگی به ویژه در بخش صنایع دستی آماده همکاری با زندان مرکزی یزد است.
رضایی با بیان اینکه زندان اسکندر از مکان‌های تاریخی و توریستی و پربازدید یزد به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در راستای گسترش همکاری میان این دو نهاد، غرفه‌ای دائمی در این مکان تاریخی برای فروش صنایع دستی و سازه‌های دستی زندانیان یزد در نظر گرفته خواهد شد.
وی با تاکید بر ترویج فعالیت‌های صنایع دستی در زندان‌ها بیان کرد: با توجه به استقبال و علاقه‌مندی مددجویان، دوره‌های آموزشی مورد درخواست زندان‌های استان از طریق مراکز آموزشی زیر پوشش معاونت صنایع دستی برگزار می‌شود.
رضایی همچنین اظهار داشت: کارکنان زندان‌های استان یزد نیز می‌توانند با استفاده از خدمات و تسهیلات ویژه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، به منظور بازدید از موزه‌ها و آثار و اماکن تاریخی زیرپوشش این اداره در زمینه بازدید و گردشگری با تخفیف یا رایگان استفاده کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد متعهد شد: به منظور غنی‌سازی و تامین برنامه سیمای زندان، فیلم‌های مستند و آموزشی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری، موسیقی سنتی، صنایع دستی و ... به نماینده زندان مرکزی تحویل دهد.
مدیرکل زندان‌های استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در زندان مرکزی یزد در راستای اقدامات تامینی و تربیتی گفت: زندانیانی که دارای تجربه کافی در رشته خاصی باشند، برای صدور مدرک مربیگری به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان معرفی می‌شوند.
سید حشمت‌الله حیات‌الغیب همچنین از اعطای تسهیلات به زندانیان آزاد شده دارای گواهینامه صنایع دستی خبر داد و عنوان کرد: زندانیان آزاد شده واجد شرایط و دارای گواهینامه صنایع دستی به منظور مساعدت در اخذ تسهیلات مشاغل خانگی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: غرفه صنایع دستی زندانیان برای نمایش و فروش در بازارچه‌های نوروزی راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول