اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 آبان ماه صورت می‌گیرد؛

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی ایران ـ قزوین، 11 آبان ماه در قزوین برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند بیان کرد: نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی ایران - قزوین با حضور 31 استان کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی ایران- قزوین با هدف معرفی توانمندی‌های استان و کشور در زمینه صنایع دستی، سوغات و آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ آداب و سنن مناطق مختلف برپا خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: حمایت و توسعه و ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی در این نمایشگاه مورد توجه است که امیدواریم بتوانیم در این عرصه گام‌های مثبتی برداشته و در کنار هنرمندان و صنعتگران خوب کشورمان صنعت نوپای صنایع دستی و هنرهای سنتی را گسترش داده و از عواید اقتصادی آن بهره‌مند شویم.
وی افزود: برای معرفی ایران و نوآوری‌های هنرمندان و صنعتگران کشور باید در حوزه بازرگانی و صادرات کوشش کرده تا علاوه بر صدور صنایع دستی و هنرهای سنتی به نقاط مختلف دنیا،‌ اصالت، فرهنگ و هنر ایرانی را نیز به آنها معرفی کنیم.
بیرانوند اعلام کرد: رویکرد جدید دولت در امر صنایع دستی هم نشان از حمایت این بخش دارد که تأثیر مثبتی در فرهنگ و هویت ملی ایفا کرده است.
وی با اشاره به روند برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی ایران - قزوین در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی و با مشارکت 31 استان و 150 غرفه شامل 12 غرفه سوغات، سه سیاه چادر و یک آلاچیق و برنامه‌های جنبی شامل نشست پژوهشی و جشنواره موسیقی نواحی و آیین‌های سنتی ایران زمین است که از 11 تا 16 آبان ماه به مدت یک هفته در ساعات 15.30 تا 21 برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول