اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

توسعه روستاها از سیاست‌های نظام اسلام است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه و معیشت روستاها ار رهنمودهای مقام معظم رهبری است، گفت: بنابراین در این راستا توسعه روستاها در دستور کار دولت قرار گرفته و از سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

توسعه روستاها از سیاست‌های نظام اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید یکشنبه‌شب در جمع مرم روستای زیدر از توابع شهرستان سربیشه پیوند میان دولت و مردم را در تاریخ ایران بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: امروزه به یمن صداقتی که در مسئولان وجود دارد و خدمات و اقدامات شایسته‌ای که از سوی دولت در کشور به انجام می‌رسد اعتماد و پیوند میان نظام و مردم در اوج قرار دارد که باید به واسطه آن خداوند را شاکر بود.
وی مشارکت و همراهی مردم را در تمامی صحنه‌ها در اوج دانست و افزود: همکاری و مشارکت مردم شرط اول موفقیت در هر کاری است و در خراسان جنوبی این امر همواره در بالاترین سطح ممکن قرار دارد.
 
*بازدید رئیس جمهور از روستاها برنامه‌های بسیار خوب دولت است
استاندار خراسان جنوبی بازدید سرزده رئیس جمهور از روستاها را یکی از برنامه‌های بسیار خوب دولت دانست و گفت: در جریان سفر چهارم هیئت دولت، رئیس جمهور بدون اطلاع هیچ یک از مسئولان به روستای زیدر سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و نسبت به رفع بسیاری از آنان دستورات لازم را صادر کرد که این امر نیز یک موهبت الهی است که نصیب ملت ایران شده است.
رشید ادامه داد: در سفر چهارم هیئت دولت به استان 27 ستاد در مرکز استان برای رسیدگی به مشکلات مردم تشکیل شد، این در حالی است که رئیس جمهور نیز به تمامی شهرستان‌های استان سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.
وی یادآور شد: حضور وزرا در شهرستان‌های استان و نیز حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرا در ستادهای 27 گانه در مرکز استان نشان دهنده عزم جدی دولت برای رفع مشکلات مردم در تمامی زمینه‌ها است.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی توجه به روستاها و توسعه مناطق روستایی را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت دانست و افزود: این امر ضمن کاهش فاصله طبقاتی موجب کاهش نرخ مهاجرت شده و از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی که به این واسطه به وجود می‌آید جلوگیری می‌کند.
رشید تأکیدات مقام معظم رهبری را مبنی بر توجه به روستاها را یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت دانست و افزود: دولت اقدامات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف روستایی اعم از راه، خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش و دیگر بخش‌ها را به انجام رسانده این در حالی است که هنوز کارهای انجام نشده‌ای در این رابطه وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود به مشکلات روستای زیدر اشاره کرد و افزود: از هفته آینده بازسازی، ترمیم و تعمیر حسینیه و مسجد روستاهای حسین‌آباد و زیدر آغاز می‌شود، این در شرایطی است که علاوه بر سه شبکه‌ای که اکنون در این روستا قابل دریافت است چهار شبکه دیگر از جمله شبکه استانی خاوران نیز در این روستا حداکثر تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی از راه‌اندازی دفتر خدمات روستایی تا دو ماه آینده در این روستا خبر داد و یادآور شد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تا دو روز آینده مشکل قنات روستا را کارشناسی کنند و به هر طریق ممکن مشکل قنات این روستا نیز مرتفع شود، این در حالی است که تا نوروز سال آینده نیز آبرسانی دایم به این روستا انجام می‌شود.
 
*احداث چمن مصنوعی در روستای زیدر سربیشه
رشید بابیان اینکه ترمیم آسفات روستا از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: به محض واگذاری زمین از سوی اهالی، زمین ورزشی با چمن مصنوعی در این روستا در کوتاهترین زمان ممکن احداث می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل اشتغال در این روستا اشاره کرد و افزود: دفتر امور روستایی استانداری با همکاری سازمان میراث فرهنگی و فنی حرفه‌ای مشاغلی که منطبق با اقلیم این روستا باشد را احصاء کرده و در دو بخش آقایان و بانوان برای دریافت تهسیلات ارزان قیمت و آسان به صندوق مهر امام رضا(ع) استان به صورت ضمانت‌های زنجیره‌ای معرفی کنند.
 
*تجهیز و تعمیر غسالخانه روستای زیدر از محل اعتبارات دهیاری‌ها
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دفتر امور روستایی استانداری از محل اعتبارات دهیاری‌ها تعمیر غسالخانه روستا را آغاز کند و سازمان آموزش و پرورش نیز بررسی‌های لازم را برای احداث مدرسه راهنمایی در صورت احراز شرایط لازم آغاز کند.
وی خاطرنشان کرد: این‌ها اقدامات ابتدایی است که در راستای توسعه روستای زیدر به انجام می‌رسد و امید است با مشارکت مردم سایر خدمات و نیازمندی‌ها را نیز به انجام برسانیم.
روستای زیدر ازتوابع شهرستان سربیشه در فاصله 93 کیلومتری مرکز استان قرار دارد که در سفر چهارم هیئت دولت به استان، رئیس جمهور به طور سرزده از این روستا بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفته بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول