اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار دادگستری گلستان نسبت به پیش فروش مسکن

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان نسبت به پیش فروش عادی مسکن به مردم هشدار داد.

هشدار دادگستری گلستان نسبت به پیش فروش مسکن
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان با اشاره به اجرایی شدن قانون پیش فروش مسکن از سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گلستان اظهار داشت: مشاهده می‎شود هنوز هم برخی افراد بدون رعایت مفاد این قانون، به صورت غیررسمی و در قالب قولنامه‎های عادی، اقدام به پیش خرید و پیش فروش مسکن می‎کنند.
وی با بیان اینکه عدم آگاهی،  ریز از تشریفات و  پرداخت هزینه ثبت، از علل رعایت نکردن این قانون در تنظیم قراردادهای پیش فروش مسکن از سوی برخی افراد است از مردم به ویژه پیش خریداران خواست براساس مفاد این قانون، اقدام به انعقاد قرارداد پیش خرید مسکن کنند تا در صورت بروز مشکل از حمایت‎های کامل قانونی بهره‎مند شوند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: پیش فروش عادی مسکن بدون رعایت مفاد قانونی و ثبت در دفاتر اسناد رسمی، امکان سوء استفاده، فروش همزمان یک واحد به چند نفر و ضرر و زیان مردم را فراهم می‎کند.
فاضلیان خاطرنشان کرد: اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان کنند در صورت شکایت افراد، به یکسال حبس یا جزای نقدی به میزان چهار برابر وجوه نقدی دریافتی از مردم، محکوم خواهند شد.
وی ادامه داد: ممنوعیت پیش فروش مسکن برای زمین‌های فاقد سند رسمی مالکیت، ملزم شدن پیش فروش‌ کننده واحدهای مسکونی به پرداخت جریمه تاخیر در صورت تحویل ندادن واحدها در مهلت تعیین شده به خریداران، از جمله مفاد این قانون است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین گفت: به موجب این قانون در صورت عدم پرداخت اقساط توسط پیش خریدار در سررسید مقرر، پیش فروشنده می‌تواند با بیان مراتب به دفتر اسناد رسمی تنظیم‎کننده سند، بدون مراجعه به دادگاه نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: ابلاغ این قانون علاوه بر حفظ حقوق مردم، از تشکیل و ورود پرونده‌های جدید به دستگاه قضایی جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول