اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات:

ایران آمادگی فعالیت شبانه‌روزی بازارچه‌های مرزی را دارد

خبرگزاری فارس: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: ایران آمادگی بازگشایی بازارچه‌های مرزی دوکشور را به صورت شبانه‌روزی دارد، اما دولت افغانستان هنوز برنامه‌ای برای توسعه این همکاری‌ها ارائه نکرده است.

ایران آمادگی فعالیت شبانه‌روزی بازارچه‌های مرزی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در هرات، رحیم محمدی‌یکتا در نشست خبری پنجمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در هرات در جمع خبرنگاران کشور افغانستان با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های آبادانی ایران در افغانستان اظهار داشت: توسعه همکاری‌های دوجانبه و حضور بخش‌های بزرگ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از استان خراسان رضوی و سایر شهرها به‌ویژه مشهد، سبب ارتقای سطح تجاری دو کشور شده که این مسئله امروز به تثبیت امنیت و ثبات در ولایات غرب افغانستان و به‌ویژه شهر هرات انجامیده است.
وی افزود : برگزاری چندین دوره نمایشگاه‌های اختصاصی کالاهای ایرانی توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد، حضور و پیگیری همه جانبه شرکت‌های توانمند و فعال ایرانی برای بازسازی و بهسازی تمام بخش‌های افغانستان، امروز به ثمر نشسته است، چرا که تقویت روابط تجاری علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش، اشتغال‌زایی را به دنبال داشته است.
سرکنسول ایران در هرات با اشاره به کمک 340 میلیون دلاری ایران به صورت مستقیم در سال‌های گذشته به کشور افغانستان تصریح کرد: خدمات ایران حتی به صورت غیرمستقیم در گروه‌های کالایی مصرفی و صنعتی و همچنین صادرات تجهیزات تولیدی و خدمات فنی مهندسی، از مزیت دسترسی به خدمات پس از فروش به موقع و اشتراکات فرهنگی و زبانی برخوردار بوده که هیچ کدام از کشورهای منطقه از این مزیت برخوردار نیستند.
محمدی‌یکتا اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا خط لوله گازوئیل را به افغانستان انتقال و همچنین خط لوله گاز را از شهرستان مرزی تایباد به هرات منتقل و پست‌های انتقال برق فشار قوی ایران به افغانستان را تقویت کند.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون ورود سوخت به افغانستان اظهار داشت: تمام وسایط نقلیه انتقال سوخت در محل مرز ایران و افغانستان کنترل شده و نمونه‌برداری می‌شوند، تا از برخی سوخت‌های تقلبی که در ولایات افغانستان توزیع می‌شوند تشخیص داده شوند.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول