اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور:

12درصد کل جمعیت افغانستان مقیم ایران هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نور گفت: افغان‌های مقیم ایران 12درصد کل جمعیت افغانستان هستند.

12درصد کل جمعیت افغانستان مقیم ایران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت حضور اتباع بیگانه در این شهرستان بیان داشت: مهاجرت انبوه اتباع خارجی به کشور ما خواه به طور قانونی و خواه غیرقانونی منشأ بروز مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، افزایش کج‌روی‌ها و سایر انحراف‌های اجتماعی و ارتکاب جرایمی از قبیل قاچاق مواد مخدر، سرقت و قتل را فراهم ساخته است.
وی با اشاره به اینکه حضور اتباع بیگانه در کشورمان معضلات و مشکلات بسیاری بر جامعه ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: اگر نگاهی گذرا به محله‌های اسکان این مهاجران بیندازیم متوجه می‌شویم از نظر بهداشتی وضعیت خوبی ندارند.
مشایخی بیکاری جوانان، قاچاق کالاهای اساسی و کمیاب از مرزها به خارج و استفاده از امنیت کشور بدون صرف هیچ نوع هزینه‌ای را از جمله مشکلاتی ذکر کرد که اتباع افغانی در کشور ما به ویژه شهرستان‌هایی که مرز مشترک طولانی با این کشور دارد به‌وجود می‌آورند.
فرماندار نور اشاعه فرهنگ نامناسب، گسترش خرافات، افزایش قاچاق مواد مخدر و افزایش تکدی‌گری در سطح شهرها را نیز از دیگر این آسیب‌ها دانست و افزود: به طوری که هر چه قدر میزان مهاجران اتباع بیگانه به ویژه مهاجرانی که از نظر فرهنگی، اقتصادی، علمی و اجتماعی در سطح پایین‌تری قرار دارند (مانند پناهندگان و آوارگان افغانی، عراقی، پاکستانی و دیگر اتباع بیگانه مستقر در ایران) بیشتر باشد به همان اندازه میزان وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: مردم اتباع بیگانه را میهمانان ناخوانده‌ای می‌دانند که طی سال‌های گذشته با ورود غیرقانونی نه تنها فرصت‌های متعدد اشتغال شهروندان ایرانی را گرفته‌اند بلکه حضورشان زمینه‌ساز مصرف بخش عمده‌ای از یارانه‌های دولتی و همچنین بروز پدیده‌های ناهنجار اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی شده است.
مشایخی اذعان داشت: تامین امنیت، زندگی و معیشت بهتر هدف اصلی مهاجران افغان به خاک ایران است که ورود غیرمجاز و قانونی نبودن آن، افزون بر تحمیل هزینه‌های هنگفت بر دولت در بخش‌های مختلف، معضلات متعددی را به لحاظ آسیب‌های اجتماعی، قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر در کشور ایجاد می‌کند.
فرماندار نور در پایان خواستار اقدامات لازم دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور شناسایی، ساماندهی و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز از شهرستان شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول