اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن استان مرکزی خبر داد:

صنعت استان مرکزی در بازارهای افغانستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از بهره‌گیری بخش صنعت استان از بازارهای هدف در افغانستان خبر داد.

صنعت استان مرکزی در بازارهای افغانستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، علیرضا زاوشی در نشست رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با صنعتگران استان اظهار داشت: با شناسایی بازارهای هدف در کشورهای در حال توسعه و همسایه ایران، به ویژه کشور افغانستان، صنعت استان می‌تواند حضور پررنگی در این کشورها داشته باشد.
وی گفت: با توجه به روابط گرم و اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان و ورود کشور افغانستان به مسیرهای توسعه، صنایع استان تمایل بالایی برای ساخت و ساز و آبادانی در این کشور دارند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تمام صنعتگران استان مرکزی خواست در بحث توسعه صادرات به صورت دقیق وارد موضوع شوند تا نتایج استخراجی به صورت عملیاتی در توسعه کشور افغانستان به مرحله اجرا گذاشته شود.
زاوشی افزود: مقرر شده زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری و توسعه بازار کالاهای ایرانی را در کشور افغانستان شناسایی کرده تا با ارتباط پویا با واحدهای فعال در این امر موفق عمل کنیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: صنعت استان مرکزی در کشور بی نظیر است و فراوانی و تنوع تولید و ساخت، در هیچ یک از استان‌های کشور به اندازه استان مرکزی متنوع نیست، به این ترتیب صنعت استان می‌تواند در بحث‌های عمرانی کشور افغانستان، ساخت تجهیزات ساختمانی، راه‌سازی و ماشین‌آلات سبک و سنگین، مصالح ساختمانی و ماشین‌آلات و تجهیزات نیروگاهی و همچنین بعضی از محصولات شاخص، از قبیل شیشه و عایق ضد رطوبت با بیشترین میزان تولید، کمباین سازی و ادوات کشاورزی و ... نقش فعالی را ایفا کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول