اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در گفت و گو با فارس مطرح شد

ایران سالانه ‌یک میلیارد و 337 میلیون دلار به افغانستان صادرات دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن نمایشگاهی کشور گفت: ایران سالانه ‌یک میلیارد و 337 میلیون دلار به افغانستان صادرات دارد.

ایران سالانه ‌یک میلیارد و 337 میلیون دلار به افغانستان صادرات دارد
سید محمد سیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد سالانه در بیش از 20 رویداد خارجی نمایشگاهی شرکت می‌کند، اظهار داشت: این حضور در قالب برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و یا اعزام گروه‌های تجاری در سایر کشورهای هدف است.
رئیس انجمن نمایشگاهی کشور افزود: در همین راستا طبق برآوردهای انجام شده نمایشگاه مشهد به عنوان یکی از بهترین نمایشگاه‌ها در سطح کشور مطرح هستند.
مدیرعالی گروه نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد تصریح کرد: رسیدگی و پرداختن به اهداف تجاری و صنعتی مورد هدف تثبیت بازارهای سنتی و همچنین فتح‌ باب جدید با کشورهای مختلف با رویکردهای صادرات غیر نفتی از جمله اولویت‌های کاری این نمایشگاه بین‌المللی است.
وی به برگزاری پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اشاره کرد و متذکر شد: در چهار دوره برگزاری این نمایشگاه اطلاعات بسیار خوبی برای جذب بازارهای موجود در این کشور به دست‌ آمده است.
سیدی به نقاط قوت این نمایشگاه در سال گذشته اشاره کرد و عنوان داشت: برنامه‌ریزی برای زمان برگزاری نشست تجاری با تجار افغانی در دو شب متوالی در اختیار گذاشتن راهنمای تجاری افغانستان، ارائه خدمات نمایشگاهی و برخورد پرسنل برگزاری نمایشگاه و حمایت سرکنسولگری از نمایشگاه از جمله این موارد است.
وی در ارتباط  با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در دوره چهارم این نمایشگاه ابراز داشت: انعقاد 50 میلیون دلار قرارداد تجاری از جمله این پیش‌بینی‌ها است.
مدیر عالی گروه نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور با بیان اینکه این نظرسنجی و بررسی توسط سایت ‌اطلاع‌رسانی گمرک صورت پذیرفته است گفت: 35 درصد از این میزان در حوزه صنایع سنگین، 20 درصد در حوزه صنعت و دستگاه‌های صنعتی، 10درصد در حوزه لبنیات و فرآورده‌های لبنی، 25درصد در حوزه آبیاری، آب و فاضلاب و سیستم‌های کشاورزی و 10 درصد در حوزه سیمان و مواد شوینده به ثبت رسیده ‌است.
وی با تاکید بر این مطلب که رضایت‌مندی از حضور در نمایشگاه سال گذشته را حدود 85 درصد برشمرد و یاد‌آور شد: همچنین رسیدگی به مشکلات شرکت‌ها در سال گذشته به صورت 10 درصد بود.
سیدی میزان صادرات سالانه ایران به افغانستان را چیزی حدود یک میلیارد و 337 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: در همین راستا استان خراسان رضوی عمده‌ترین ارتباط را به لحاظ مرزی با کشور افغانستان دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: پنجمین دوره این نمایشگاه نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد.
پنجمین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان دهم تا سیزدهم آبان‌ماه جاری در تالار مولانا محمدجلال الدین بلخی هرات برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول