اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری مازندران خبر داد:

راه‌اندازی دبیرخانه قصه‌گویی رضوی در افغانستان و لبنان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: با راه‌اندازی دو دبیرخانه در کشورهای افغانستان و لبنان در بخش بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی رضوی 60 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در داوری هفت قصه برتر خارجی انتخاب شدند.

راه‌اندازی دبیرخانه قصه‌گویی رضوی در افغانستان و لبنان
به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، قاسم عزیززاده گرجی در نشست مشترک اعضای دبیرخانه قصه‌گویی رضوی با امام جمعه شهرستان قائمشهر یاد و خاطر امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت و گفت: 2 هزار و 150 اثر قصه‌پردازان رضوی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی ارسال شد و 60 اثر از قصه‌پردازان خارجی با موضوع امام رضا(ع) است.
وی با بیان اینکه مازندران با ویژگی‌های خاص اعتقادی در شکل‌گیری فعالیت‌های دینی نسبت به سایر استان‌ها پیشگام است، بیان داشت: با ارائه پیشنهاد از سوی کانون پرورش فکری مازندران نسبت به اجرای فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی موضوع قصه‌گویی رضوی که از نافذترین ابزار محسوب می‌شود انتخاب شد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان مازندران خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری با وجود مربیان توانمند ظرفیت خوبی در امر قصه‌گویی دارد با برپایی جشنواره رضوی مازندران به قطب قصه‌گویی کشور تبدیل شد.
گرجی با اشاره به اینکه در سال گذشته قصه‌گویان کشور با ارسال آثار استقبال خوبی از جشنواره قصه‌گویی رضوی داشتند، تصریح کرد: سال گذشته 885 اثر قصه‌گویی رضوی به دبیرخانه جشنواره در مازندران ارسال شد.
دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی خاطرنشان کرد: بعد از اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌گویی رضوی جشنواره‌ای به گستره بین‌المللی شدن در مازندران مورد بحث قرار گرفت و دبیرخانه این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران کلید خورد.
عزیززاده گرجی افزود: بعد از مراحل تایید فراخوان کمیته‌های مختلف برای برپایی دومین جشنواره قصه‌گویی رضوی با دامنه وسیع بین‌المللی شدن در مازندران شکل گرفت و دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری، اداره اوقاف و امور خیریه، بانک تجارت و کانون پرورش فکری در این بخش حمایت و پشتیبانی داشتند.
وی از ارسال 2 هزار و 150 اثر داخلی از قصه‌گویان کشور به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی رضوی در سال جاری خبر داد و متذکر شد: با راه‌اندازی دو دبیرخانه در کشورهای افغانستان و لبنان در بخش بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی رضوی 60 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در داوری هفت قصه برتر خارجی انتخاب شدند.
گرجی ادامه داد: در 10 و 11 مهرماه سال جاری مازندران میزبان قصه‌گویان کشورهای خارجی و استان‌های کشور است.
این مسئول به 40 عنوان فعالیت‌های  فرهنگی، ادبی و هنری کانون پرورش فکری پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری با فعالیت در 26 مرکز فعال در کل استان برای سنین هفت تا 17 سال برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری و ادبی دارد و تا دهه فجر امسال دو مرکز در محمود آباد و فریدونکنار راه‌اندازی می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اذعان داشت: با عضو‌گیری به دنبال فعالیت‌های کیفی در کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول