اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

سالانه 300 هزار توریست در بیمارستان‌های مازندران خدمات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سالانه 2 میلیون و 500هزار نفر در مازندران به بیمارستان‌ها استان مراجعه می‌کنند که حدود 11 درصد آنها توریست هستند.

سالانه  300 هزار توریست در بیمارستان‌های مازندران خدمات می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اسماعیل صفرپور ظهر امروز در هفدهمین جلسه حاکمیت بالینی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: از زمان اجرای نظام حاکمیت بالینی در استان مازندران سطح خدمات‌دهی به بیماران افزایش یافت.
وی تصریح کرد: اثرات حاکمیت بالینی باید به صورت چشمگیرتر بروز کند و نتیجه آن باید به افزایش خدمات‌دهی و کاهش نارضایتی در بیمارستان‌ها منجر شود.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بحث حاکمیت بالینی حدود یک سال و نیم است که در بیمارستان‌های مازندران در حال اجرا شدن است و همکاران ستادی با بازدید‌هایی که انجام می‌دهند نقاط قوت و ضعف ارائه خدمات را به مسئولان گوشزد می‌کنند.
وی به برگزاری جشنواره حاکمیت بالینی سراسری در آذرماه سال جاری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان حاکمیت بالینی در بیمارستان‌ها تلاش کنند که خدمات حاکمیتی بالینی را که در حال اجرایی شدن هست را به صورت مستند گردآوری تا برای ارائه در جشنواره ارسال شود.
صفرپور با اعلام اینکه 12 سال در کار نظارتی در بیمارستان‌ها مشغول فعالیت هستم، عنوان کرد: قبل از اجرای حاکمیت بالینی درخواست‌ها و شکایات‌های مردم به صورت نامرتب بررسی می‌شد ولی در حال حاضر با اجرایی شدن حاکمیت بالینی در بیمارستان‌ها میزان رضایت‌مندی در بیمارستان‌ها افزایش یافت.
وی در توجیه طرح اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان‌ها بیان داشت: اجرای این طرح فرصتی ایجاد می‌کند که مردم دغدغه‌ها و مشکلات خود را با مسئولان بیمارستان‌ها در میان گذارند و مسئولان بیمارستان‌ها با دریافت نظرسنجی از مراجعه‌کنندگان نسبت به ارائه خدمات مناسب‌تر اقدام کنند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اجرای موفق حاکمیت بالینی بیان داشت: تنها ارائه مستندات دقیق نمی‌تواند گویا اجرای درست حاکمیت بالینی در بیمارستان‌ها باشد زیرا که مسئولان وزارت بهداشت به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی از روند خدمات دهی بیمارستان‌ها به مردم بازدید می‌کنند.
این مسئول بهداشتی تاکید کرد: در صورت مشاهد مشکل توسط مسئولان وزراتخانه در بازدید بیمارستان و عدم تطابق گزارش ارائه شده با واقعیات‌ موجود عملکرد بیمارستان‌هایی که در اجرای حاکمیت بالینی موفق هستند نیز زیر سوال می‌رود که نیاز است همکاران اجرای دقیق برنامه‌های حاکمیت بالینی را در برنامه کاری خود قرار دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول