اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

1400 تخت فعال در بیمارستان‌های لرستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 400 تخت فعال در سطح بیمارستان‌های لرستان وجود دارد.

1400 تخت فعال در بیمارستان‌های لرستان وجود دارد
سیاوش بیرانوند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: در سطح لرستان 14 بیمارستان (که بیمارستان دانشگاهی محسوب می‌شوند) در 9 شهرستان با یک‌هزار و 400 تخت فعال وجود دارد، یعنی ما در آن واحد می‌توانیم یک‌هزار و 400 بیمار را برای بستری در استان پذیرش کنیم.
وی در ادامه در رابطه با تخت ثابت، فعال و ظرفیت بیمارستان‌های لرستان گفت: به عنوان مثال بیمارستان شهدای عشایر، 300 تخت ثابت دارد، این آمار به این معنا نیست، که ظرفیت واقعی بیمارستان 300 تخت است، بلکه به این معناست در آن روزی که خواسته‌اند چارت این بیمارستان را بگیرند، گفته‌اند 300 تخت داریم اما ظرفیت واقعی بیمارستان 100 تخت است.
بیرانوند تصریح کرد: اما همین الان بیش از 40 تخت بیشتر از آن 300 تخت در این بیمارستان داریم که به بیماران خدمات می‌دهیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تخت ثابت یا تخت فعال به این معنا نیست که بیمارستان آن مقدار ظرفیت دارد بلکه همین یک‌هزار و 400 تخت فعال ما به احتساب اضافه ظرفیت به این حد رسیده است که اگر بیاییم استانداردها را در نظر بگیریم شاید ظرفیت یک‌هزار تخت را هم نداشته باشیم.
وی در پاسخ این سئوال که نیاز استان به چه مقدار است، یعنی الان چه مقدار کمبود تخت داریم، گفت:
ما سه نوع بیمارستان دولتی، بخش خصوصی و بخش غیردولتی که مختص به نهادهای خاص می‌باشند وجود دارد، اما عقیده داریم که با توجه به سطح درآمد و نحوه‌ی زندگی در لرستان باید فقط تعداد تخت‌های دولتی را محاسبه کنیم، یعنی اگر بیمارستان خصوصی شفا خرم‌آباد که 100 تخت دارد (جزو آمار حساب می‌شود، نسبت جمعیت به تخت) ولی برای من مسئول از نظر خدمت‌دهی به قشر محروم خیلی کارآیی ندارد، چون به عنوان مثال عمل آپاندتومی (آپاندیس) در بیمارستان شهدای عشایر نهایتا باید 30 هزار تومان انجام می‌شود، اما در بیمارستان خصوصی همین عمل حدود 600 هزار تومان هزینه برمی‌دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد تخت دولتی ما در استان یک‌هزار و 400تخت است و اگر جمعیت استان یک‌میلیون و 700 هزار نفر باشد یعنی به ازای هر هزار نفر هنوز یک تخت وجود ندارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول