اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیمودن 100 کیلومتر راه برای رسیدن به بیمارستان؛

80 هزار نفر در ریگان منتظر احداث بیمارستان هستند

خبرگزاری فارس: نبود بیمارستان در ریگان موجب شده که بیماران و حادثه دید‌گان در این شهرستان برای رسیدن به نخستین مرکز تخصصی درمانی در بم مجبور به طی مسافت 100 کیلومتری باشند.

80 هزار نفر در ریگان منتظر احداث بیمارستان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، دو سال از ارتقای بخش ریگان به شهرستان گذشته است، اما این منطقه از ابتدایی‌ترین امکانات یک شهر برخوردار نیست.
اگر زمین‌لرزه‌ای که سال گذشته در مناطق غیر‌مسکونی شهرستان ریگان رخ داد و مصدومان زیادی برجای نگذاشت در مناطق مسکونی اتفاق می‌افتاد، هیچ بیمارستانی تا شعاع 100 کیلومتری ریگان برای مداوای مصدومان وجود نداشت.
اگر چه حدود یک‌ سال از زمین‌لرزه ریگان می‌گذرد، اما طرح احداث بیمارستان در شهر ریگان که از مصوبات هیئت دولت به شمار می‌رود در مرحله مقدماتی باقیمانده و مسئولان همچنان امیدوارند در آینده‌ای نزدیک کار ساخت بیمارستان ریگان آغاز شود.
با توجه به خطر وقوع زمین‌لرزه در ریگان، تعلل در ساخت بیمارستان در این شهرستان پرسشی است که ‌پاسخ همیشگی آن کمبود بودجه در این بخش است.
مدیر شبکه بهداشت ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به زودی عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 32 تختخوابی ریگان آغاز می‌شود.
منصور جلالی افزود: بیمارستان 32 تختخوابی ریگان از مصوبات سفر هیئت دولت به استان است که کار مطالعاتی آن به پایان رسیده و این بیمارستان در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث می‌شود.
وی یکی از مشکلات شهرستان ریگان را نبود بیمارستان ذکر و تصریح کرد: مردم این منطقه ناگزیر هستند، مسیر 100 کیلومتری ریگان به بم را برای مداوا بپیمایند که خطراتی در این مسیر طولانی جان بیماران را تهدید می‌کند.
جلالی با اشاره به وجود 32 خانه بهداشت در ریگان عنوان کرد: با توجه به نیاز منطقه کوهستانی ریگان یک مرکز بهداشتی درمانی در دهنه عباس‌علی راه‌اندازی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یک مرکز بهداشتی درمانی در دهکن نیز برای خدمات‌رسانی به مردم عشایر این منطقه  فعالیت می‌کند.
جلالی از ساخت دو خانه بهداشت دیگر در شهرستان ریگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
فرماندار ریگان نیز به خبرنگار فارس گفت: تسریع در ساخت بیمارستان ریگان ضروری است.
‌محمد برزنگ با اشاره به جمعیت 80 هزار نفری و 280 روستای شهرستان ریگان تصریح کرد: در این شهرستان پزشک متخصص حضور ندارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول