اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شادگان خبر داد:

تجهیز کتابخانه‌های مدارس در شادگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان از تجهیز و فعال‌سازی کتابخانه‌های مدارس به‌منظور کمک به رشد و ارتقای سطح علمی ـ آموزشی دانش‌آموزان در این شهرستان خبر داد.

تجهیز کتابخانه‌های مدارس در شادگان
سعیده روشناسان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی در رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار مؤثر و با اهمیت است.
وی افزود: در شادگان کودکان و نوجوانان استقبال بسیار زیادی در زمینه مطالعه و کتاب‌خوانی از خود نشان می‌دهند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان با بیان اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی شادگان قابل توجه و مطلوب نوجوانان و کودکان قرار گرفته تصریح کرد: در راستای اهداف سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این منطقه نیز همگام و همراه با دیگر مناطق گام برداشته است.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ویژه این سند، توجه به قشر کودک و نوجوان به‌عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مسیردهی به استعدادهای آنان در زمینه خلاقیت و هنر است.
روشناسان با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ کتابخوانی یکی از گام‌های مهم و اثربخش در مسیر تعالی فرهنگ جامعه و بهره‌وری در اعتلای فرهنگ اطلاعات علمی است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی عفاف و حجاب به‌منظور کودکان و نوجوانان با استفاده از اساتید مجرب حوزه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی بین کودکان و نوجوانان در موضوعات مختلف ازجمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط سنی مراجعه کنندگان، برگزاری مسابقات نقاشی مختلف از جمله با گواش، مدادرنگی و ... با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در کتابخانه‌های عمومی شادگان است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری همه مدارس موجود در سطح شهرستان به کتابخانه مجهز می‌شوند.
وی با بیان اینکه این کار بزرگ و اثرگذار به کمک آموزش و پرورش شهرستان صورت می‌گیرد،‌ افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه مفید در سطح شهرستان، باید پرسنل خود را موظف به عضویت در کتابخانه‌ها کنند.
روشناسان با بیان اینکه به‌منظور ارتقای سطح علمی و آموزشی افراد باید وضعیت کتابخانه‌ها را در شهرستان ساماندهی کرد، گفت: از شهرداری شادگان می‌خواهیم نسبت به پرداخت به موقع نیم‌درصد عوارض به کتابخانه‌ها با جدیت اقدام کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول