اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

کتابخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی دایر شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پیشنهاد کرد: برخی از کتابخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی دایر بوده و به دانش‌‌آموزان، معلمان و سایر گروه‌های علاقمند ارائه خدمات کنند.

کتابخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی دایر شوند
احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نیاز داریم ساعات کاری کتابخانه‌های عمومی به جای فعالیت از اول صبح تا بعد از ظهر به پاسی از شب نیز بیانجامد چرا که اغلب دانش‌آموزان عصر و شب فرصت مطالعه پیدا کرده و در این زمان‌ها راغب به حضور در کتابخانه‌ها هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 100 هزار دانش‌آموز هم اکنون در مقطع ابتدایی در استان تحصیل می‌کنند، گفت: ‌با ایجاد کتابخانه کلاسی به ویژه در این مدارس با راهنمایی معلم به دانش‌آموزان امکان مطالعه راحت، آسان و بدون دغدغه را می‌دهیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: با این روش‌ها می‌توانیم به سرعت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در فضاهای آموزشی و مدارس گسترش داده و کودکان و نوجوانان خود را ترغیب به مطالعه و خواندن کتاب بر اساس سلایق و علایق کنیم.
محمودزاده با بیان اینکه نباید همه اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی به کارهای عمرانی اختصاص پیدا کند، افزود: هم اکنون به اندازه کافی مدرسه، کتابخانه و فضای مطالعه داریم اما باید به نحوی حرکت خود را سازماندهی کنیم که دانش‌آموز راغب به مطالعه بوده و با انگیزه در کتابخانه مدرسه و سطح شهر حاضر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در حوزه ورزش و تقویت موضوع تربیت بدنی کارنامه موفقی دارد به طوری که هم اکنون ورزش در آموزش و پرورش نه تنها نهادینه شده بلکه رغبت و علاقمندی دانش‌آموزان به ورزش روز به روز در حال افزایش است، که چنین نسخه‌ای را می‌توان در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز به کار بست.
وی با بیان اینکه با همراهی خوب ادارات کل کتابخانه‌های استان اردبیل در صدد تجهیز امکانات و افزایش کتاب‌های کتابخانه مدارس هستیم، افزود: همزمان با هفته کتاب قرار است در بیش از 500 مدرسه استان اردبیل نمایشگاه کتاب برپا شود.
این مسئول به ظرفیت خوب آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: این ظرفیت بکر همچنان می‌تواند مورد توجه و حمایت قرار گیرد تا زمینه و بستر مورد نیاز برای توسعه حقیقی مطالعه در جامعه و افزایش سرانه در این باب را شاهد باشیم.
محمودزاده یادآور شد: نباید تنها به توسعه ساختار سخت‌افزاری و فیزیکی کتابخانه‌ها توجه داشته باشیم چرا که بالاتر از این ساختار، نگرش صحیح و واقعی به حوزه مطالعه، کتابخوانی و تقویت مولفه‌های مطالعه صحیح و هدفمند مورد توجه و تاکید ماست.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول