اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بافق از فضای استاندارد کتابخانه محروم است

خبرگزاری فارس: در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بافق در مورد ساماندهی وضعیت کتابخانه‌های عمومی بافق و نبود امکانات استاندارد در کتابخانه‌های این شهرستان برنامه‌ریزی شد.

بافق از فضای استاندارد کتابخانه محروم است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بافق با حضور فرماندار بافق و اعضای این انجمن اظهار داشت: کتابخانه یک نهاد فرهنگی است و باید برای پویایی و کارآمد بودن آن با برنامه‌ریزی و هم‌فکری تلاش کنیم.
محمدحسین پارساییان به نبود امکانات کافی در کتابخانه‌های بافق اشاره کرد و افزود: فضای موجود کتابخانه‌ها در این شهرستان در شأن مردم و دوستداران فرهنگ مطالعه نیست که برای حل این مشکل اتخاذ یک تصمیم درست ضروری به نظر می‌رسد.
وی توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در کتابخانه‌های بافق را ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث کتابخانه عمومی در این شهرستان در مصوبات سفرهای ریاست جمهوری قرار نگرفته است، انتظار می‌رود زمینه‌ای فراهم شود تا مسئولان شهرستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرده و این موضوع را پیگیری کنند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد با تبیین ساختار نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: این سازمان نهادی غیردولتی و مستقل است که با توجه مسئولان شهرستان به این نهاد، زمینه ایجاد فرهنگ کتابخوانی فراهم می‌شود.
وی فراهم کردن بستر و امکانات لازم برای توسعه کتابخانه‌ها و فرهنگ مطالعه را ضروری خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه در این زمینه تاکنون اقدام موثری انجام نگرفته است، ضرورت دارد با اتخاذ تدابیر و اخذ تصمیمات لازم زمینه توسعه پایدار در این راستا فراهم کنیم.
پارساییان در مورد تهیه کتاب‌هایی با موضوعات روز و جدید و نظرخواهی از قشر دانشجو و استاد بیان کرد: سیاست‌گذاری ورود منابع به کتابخانه‌ها در کشور به صورت سراسری است، بنابراین کارگروهی در تهران از افراد فرهیخته دانشگاهی، حوزوی و اقشار مختلف تشکیل شده‌ که با توجه به فضای فرهنگی استان‌ها و کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.
فرماندار بافق نیز در این جلسه از اختصاص مبلغ 10 میلیون تومان به ساخت کتابخانه در بافق خبر داد و افزود: انتظار داریم با برنامه‌ریزی و همکاری مسئولان زمینه ایجاد یک کتابخانه استاندارد در شهرستان فراهم شود.
حسین ندافیان با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بافق گفت: بالا بردن سطح علم و آگاهی در جامعه نیازمند ایجاد یک فضای متناسب با استاندارهای کتابخانه است.
وی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان بافق را یادآور شد و خاطرنشان کرد: فرهنگ اساس توسعه هر کشوری بوده و زیربنای تمام رشدها در تمام عرصه‌ها است که این توسعه در سایه اهمیت دادن به فرهنگ مطالعه اتفاق خواهد افتاد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول